Gå til innhold

[løst] Remote Desktop og login skjerm

Anbefalte innlegg

Jeg har en laptop som konstant er koblet til en tv.

Denne brukes til å kjøre filmer etc.

Jeg ønsker å kunne bruke Remote Desktop mot denne fra en annen pc.

Greia er at da kommer jo denne logon skjermen på tven, det er vel Microsofts løsning for at Remote Desktop ikke skal benyttes som terminal løsning.

Vet noen om en måte å få bort denne skjermen ? Slik at det jeg faktisk gjør på skjermen via Remote faktisk vises på tv ?

Leste det finnes registry hacks hvis pc,en er i domene men det er ingen løsning for meg.

VNC funger jo men det bli hakking og for mye forstyrrelser på laptopskjermen da.

Noen som har peiling ?

Endret av Deviator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest om denne, men jeg tror ikke helt det er løsningen.Mulig jeg tar feil.

Denne vil vel bare fjerne begrensningen om at kun en bruker kan logge på, at skjermbildet på hosten fremdeles viser logon screen vil vel ikke løses her ?

Lenke til kommentar
hvis du bruker remote desktop logger du på med en annen session enn den som faktisk er pålogget maskinen. du vil dermed ikke kunne fjernstyre en maskin ved å gjøre dette. det du må bruke er et fjernstyringsprogram slik som logmein (som er nevnt) eller dameware som er et mer vanlig alternativ.

Jeg må nesten arrestere deg litt her :)

Fjernstyring fungerer da fint med remote desktop. Du kan jo logge på å gjøre det du skal for så å logge av igjen og gå fysisk på pc,en for å fortsette med samme bruker.

Problemstillingen er jo at når du får skjermbildet på klienten så blir du logget av på hosten. Og påloggingsbildet vil da vise på eventuel tv,programmer etc som da ble åpnet vil fremdeles kjøre på den aktueller brukeren.

r_k: Hva er dine erfaringer med Real VNC ?

Mine erfaringer med disse server\klient programvarene er at det blir hakkete og mye vanskeligere å benytte skikkelig. Av en eller annen grunn så fungerer Remote Desktop ufattelig mye bedre på trådløs oppkobling.

Jeg forsøkte forøvrig løsningsforslaget til sgaah.

Det var som jeg trodde. Det åpnet for å benytte Remote Desktop som terminal løsning på xp.

Flere brukere pålogget samtidlig men lite hjelper det så lenge den aktuelle påloggede host brukeren blir avlogget.

Lenke til kommentar
Jeg må nesten arrestere deg litt her :)

Fjernstyring fungerer da fint med remote desktop. Du kan jo logge på å gjøre det du skal for så å logge av igjen og gå fysisk på pc,en for å fortsette med samme bruker.

Problemstillingen er jo at når du får skjermbildet på klienten så blir du logget av på hosten. Og påloggingsbildet vil da vise på eventuel tv,programmer etc som da ble åpnet vil fremdeles kjøre på den aktueller brukeren.

ja, fjernsturing fungerer fint med remote desktop men ikke hvis du skal ta over skjermbilde for å vise den som fysisk sitter ved maskinen hvordan noe skal gjøres.

Lenke til kommentar
den artikkelen handler om å bruker remote desktop på en terminalserver på windows 2003 og jeg vil ikke påstå det er det trådstarter spør om.

Om artikkelen gjelder for 2003 server eller ei har lite å si da en remote desktop server side f.eks XP Pro (terminal services) blir samme greia.

Edit:

For at det skal virke på XP Pro må man bytte ut termsrv.dll , da de har lagt inn en begrensning på en session .

Fremgangsmåte : http://sig9.com/articles/concurrent-remote-desktop

Når dette er gjort kan man bruke shadow 0 for å dele skjermbilde mellom server og remote.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
den artikkelen handler om å bruker remote desktop på en terminalserver på windows 2003 og jeg vil ikke påstå det er det trådstarter spør om.

Om artikkelen gjelder for 2003 server eller ei har lite å si da en remote desktop server side f.eks XP Pro (terminal services) blir samme greia.

Edit:

For at det skal virke på XP Pro må man bytte ut termsrv.dll , da de har lagt inn en begrensning på en session .

Fremgangsmåte : http://sig9.com/articles/concurrent-remote-desktop

Når dette er gjort kan man bruke shadow 0 for å dele skjermbilde mellom server og remote.

Har du forsøkt dette og kan bekrefte at det fungerer ?

Jeg har byttet ut termsrv.dll filen og gjort endringer i registry og group policy.

Det resulterte kun i at jeg kunne logge på med flere brukere samtidlig.

Logget jeg på med samme bruker som allerede var pålogget hosten så blir den brukeren logget ut der. Da redigerte jeg også en rdp oppkobling og forsøkte med shadow.

Lenke til kommentar

Ja - det er prøvd .

Logger du inn med samme bruker som er inlogget på konsollet blir den brukeren selvfølgelig logget ut.

Logg på konsollet med datamaskinnavn\per

Logg på remote med datamaskinnavn\administrator

Åpne CMD prompt og skriv shadow 0 (på maskinen med remote connection i remote vinduet)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Ja - det er prøvd .

Logger du inn med samme bruker som er inlogget på konsollet blir den brukeren selvfølgelig logget ut.

Logg på konsollet med datamaskinnavn\per

Logg på remote med datamaskinnavn\administrator

Åpne CMD prompt og skriv shadow 0 (på maskinen med remote connection i remote vinduet)

Se her ja :) Der var den lille detaljen ! ;)

Nå fungerer det glimrende.

Min store feil er at jeg har forsøkt shadow fra samme bruker....doooh jeg ser jo logikken nå hehe

Takk så mye for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...