Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3Com VS Zyxzel - Trådløst

Anbefalte innlegg

Håper at noen her har en del erfaring med Trådløst nett. Det jeg har per idag er rimelig dårlig sendere på og vurderer å bytte det ut.

PCMCIA kortet jeg tenker på er et Zyxel B-100 eller et 3Com Officeconnect 11Mbps WLAN PC Card

Noen gode erfaringer / anbefalinger ?

Her er noen spec til kortene:

Zyxel:

Fra RF modulen er den 19dBm på B-100 kortet

ZyAIR B-100 som har 79mW sendeeffekt.

3Com:

Output power är 15 - 19 Dbm som blir 31.6 - 79.4 mW

Tar ikke med noe mer da det sendeeffekten og kvaliteten jeg er på jakt etter. Og ikke minst et nytt aksesspunkt, men det tar jeg senere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg knapt noen nøytral kilde, men det er en test av ZyAir B1000 aksesspunkt her; http://www.barbara.no/tester/zyxel/b_1000/index.html hvor de også brukte B-100. Det står ikke så mye om B-100 kortet der, men litt.

Videre kan jeg jo røpe at vi har et nytt PCMCIA kort rundt hjørnet som er B-101 hvor du kan koble til antenne om du ønsker det.

Litt info om det finner du her;

http://www.zyxel.com/product/model.php?ind...alue=1021876859

Beklager om det blitt for mye reklame i tråden din, men jeg kan jo legge til at jeg sitter med et B-100 kort her nå og det funker knirkefritt. :)

Mvh,

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Lenke til kommentar

Hvis du bruker windows xp vil Zyxel kortet fungere ypperlig, hvis ikke en smule bedre enn 3com kortet. I eldre operativsystemer som er avhengig av klientprogramvaren til produsenten er Zyxel et dårlig valg. 3Com fungerer bedre, men fortsatt er orinoco/avaya og andre kloner til disse kortene som har de beste klient programmene.

Et par 3com kort jeg har prøvd tidligere har vist god rekkevidde, men det er andre som er bedre. Zyxel kortet har bedre rekkevidde enn de tre forskjellige 3com kortene jeg har prøvd (officeConnect og airconnect x-jack og office connect med fast antenne)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...