Crisz Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Hei! jeg skal kjøpe en ny SONY Vaio bærbar pc, så er jeg inne på konfiguratoren og skal velge mellom to grafikk chipper. så lurer jeg på hvilket av disse to som er best, siden det er de to jeg har valget mellom. ATI Mobility Radeon™ HD 3470 with 256MB vRAM eller Mobile Intel® Graphics Media Accelerator 4500MHD with Intel® Clear Video Technology viss noen kunne si meg hvilket som er best av disse to hadde det vært kjempe fint! hvilket er det som avgir mest varme, mest støy, flest kjerner, osv osv... Endret 31. juli 2008 av crisz Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 ville helt klart valgt ATi skjermkortet! Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 har litt mer troen på intel sitt jeg, siden det er de som har de kraftigste prosserorene å ikke amd/ati... Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 har litt mer troen på intel sitt jeg, siden det er de som har de kraftigste prosserorene å ikke amd/ati... da venter vi på noen andre svar her, så får vi høre hva flertallet stemmer (jeg tipper ATi)! intel er ikke kjent for å ha gode grafikk-løsninger, selv om de har best CPU-er.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) At Intel har kraftigere CPU har dritt å si på skjermkort siden. Intel lager bare low end integrerte skjermkort, så her er det ATI som LETT tar ytelsestronen. The Intel Graphics Media Accelerator 4500MHD (sometimes also called GMA X4500 HD or other combinations) is a DirectX 10 capable onboard graphics adapter in the GM45 chipset of the Centrino 2 platform (Montevina). The chip has no dedicated graphics memory, but takes dynamically an amount from the main memory (up to 384 MB). Compared to the predecessor GMA X3100, the GMA 4500MHD has two more shaders and a 33 MHz higher core clock speed. Therefore, the chip is noticable faster than the older one (especially in 3DMark06). Still, the performance is just on par with the entry level dedicated graphics cards and therefore not suited for demanding games. A new feature of the GMA chip, are the integrated HD video-decoding functions. The GM45 is able to decode HD-videos in the formats AVC, VC-2, and MPEG-2 to help the CPU. This way a Blu-Ray playback should also be possible with a low end CPU. edit2: Ytelsen kan sammenlignes her: GMA 4500 : http://www.notebookcheck.net/Intel-Graphic...MHD.9883.0.html radeon 3470: http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-...470.9594.0.html Endret 31. juli 2008 av MrLee Lenke til kommentar
SVD Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 dobbelt så mange 3dmarks for 3470, sier litt! stemmer for ATI. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 har litt mer troen på intel sitt jeg, siden det er de som har de kraftigste prosserorene å ikke amd/ati... Hehe, intel har aldri lagd noen brae skjermkort, dems hovedpriortert har vært CPU i mange år. Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Hmm, takk! for svar! da går jg for ati skjerm kortet, men brukr ikke det der strøm og er varmere? det er det jeg har opplevd ør med amd/ati... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 enn Intel brikka mener du? Jo selvsagt. Du får ikke i pose og sekk Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Kan føye til at intels type ikke er et skjermkort. Det er en integrert chip på hovedkortet. ATIs derimot er et eget dedikert skjermkort med eget minne og det hele. Skal man spille er ATIs løsning helt soleklart 100% å anbefale, men om det ikke er planen er Intels løsning det beste. På det viset får man, som du antyder, mindre støyutvikling samt lengre batteritid. Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Jeg gikk for ati kjermkortet, har hentet pcen på posten nå! og er storfornøyd!! elsker den nye pcen. kjøpte meg denne, valgte selvsagt de kraftigste spesifikajonene:P http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores...ategoryId=16154 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå