Tortuga Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Trenger litt hjelp til og plukke ut en pc, budsjettet ligger mellom 12,000 og 17,000 der 17k er absolutt maks. (Hvis jeg velger og bruke så mye er det mulig jeg går for komplett gamer premium i70 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10307 noen som har noen inspill til det?) Men som sagt så er jeg veldig keen på noe billigere så lenge det holder til de nyeste spillene. (Crysis, Age of Conan og senere Far cry 2) Når det kommer til spesifikasjoner så er alt jeg er någenlunde sikker på at jeg skal ha GTX 280 skjermkortet. Lyd osv spiller ingen stor rolle for meg så lenge den er der, og det burde kunne holde med en 500g hardisk så lenge jeg har muligheten til og putte inn en ekstra en hvis det skulle trenges. Så venligst kom med ideer til pc'er som er bra, eller et oppsett av komponenter (ikke ferdigbygget pc). Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Forslag 16165kr hos amentio, med alle varene på lager. Operativsystem og ekstra kjøling osv får du nesten se selv hva du trenger. Ellers er jo dette oppsettet rimelig mye bedre enn den til 17k på komplett Lenke til kommentar
Tortuga Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Forslag 16165kr hos amentio, med alle varene på lager. Operativsystem og ekstra kjøling osv får du nesten se selv hva du trenger. Ellers er jo dette oppsettet rimelig mye bedre enn den til 17k på komplett Tusen takk, dette var jo virkelig bra ^^ 14721,- er den prisen jeg får opp fra Amentio, og jeg trenger jo ikke tastatur eller mus, noe som vil ta vekk ca 800 kroner fra prisen (Hvis jeg ikke er helt på jordet). Opperativ system burde jeg klare og skaffe selv, ellers får jeg bare slenge det på. (Blir jo vista, men aner ikke hvilken versjon jeg burde ha) Ville du anbefale ekstra kjøling? (Det er jo 30 grader på det varmeste her nå for dagen) Får jeg delene tilsendt og må bygge selv, eller er den ferdig satt sammen? Og hvor stort er egentlig kabinettet (Med tanke på at det er maxi ) Endret 31. juli 2008 av Tortuga Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Fjern det du trenger såklart. Tja, dualcore 45nm utvikler lite varme med mindre du skal overklokke. Hvis du skal det, så burde du nok kjøpe en annen kjøler og noe Arctic Silver kjølepasta. Kjølepastaen burde du nok egentlig kjøpe uansett. Edit: Fjerna tastatur/mus. Kabinettet er noe å 70 cm høyt, og veien en god del. 20kg eller noe. Men det er utrolig fint og romslig. Har det selv, så vet at det funker bra. Endret 31. juli 2008 av GLaDOS Lenke til kommentar
Tortuga Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Takk, takk Bestiller dette snarest med mindre noen har noen invendinger og komme med. Fant forresten ikke ut om jeg fikk den ferdig bygget eller ikke, det er ikke noe krise om jeg må bygge selv, men det hadde vært greit om den var ferdig bygget. Vet du noe om det? Edit: Var dum nok til ikke og oppdage at du hadde lagt til en 24 tommer's skjerm. (my mistake ) som jeg egentlig ikke trenger. Hvis den taas vekk kommer prisen nærmere 11k +frakt osv. Selvom jeg ikke vet en hel del om dette så virker det veldig billig for en pc som skal kunne dra avangserte spill. (correct me if i'm wrong) Hva er det som eventuelt kunne oppgraderes for bedre ytelse på denne pc'en som du linket til GLaDOS? (Hvis det er noe selvfølgelig) Endret 31. juli 2008 av Tortuga Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Okey. Tenkte bare siden du skal ha så kraftig skjermkort, så burde du også ha en stor skjerm. På lavere oppløsninger ville jeg heller hatt 2 stk 9800 GTX i SLI. Koster like mye, om ikke mindre, og gir bedre ytelse, såvidt jeg har sett av tester. 280 GTX er jo ikke billig heller akkurat. Kan endre litt på oppsettet.. Lenke til kommentar
Tortuga Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Okey. Tenkte bare siden du skal ha så kraftig skjermkort, så burde du også ha en stor skjerm. På lavere oppløsninger ville jeg heller hatt 2 stk 9800 GTX i SLI. Koster like mye, om ikke mindre, og gir bedre ytelse, såvidt jeg har sett av tester. 280 GTX er jo ikke billig heller akkurat. Kan endre litt på oppsettet.. Hm, ok. Jeg vet jeg går litt bakover i fotsporene mine nå, men si at jeg tar 24 tommern. Da ligger pcn fortsatt på +- 14,000 Noe som er en helt grei pris. Hvor mye bedre er det mulig og få den om jeg slenger på en tusenlapp eller to til? (bare sånn for og se om det er noe vits ) Endret 31. juli 2008 av Tortuga Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Tja, du kan jo hive på 2GB til med minne, eller kjøpe et minne som er litt raskere, men det er veldig mye dyrere, og du får nesten ikke mer ytelse. 4GB minne vil også minske overklokkingsmulighetene dine drastisk, fordi det tar så mye båndbredde. Ellers så kan du kjøpe 3 stk 9800 GTX+, eller 2 stk GTX280. Men det er forutsatt at du bruker den skjermen. Du får bare høyere ytelse med sånne oppsett med utrolig høye oppløsninger. Hvis du skal kjøre 1280*1024 trenger du bare ett GTX280 eller 2stk 9800 GTX+ Edit: Om du skal ha sånt oppsett med skjermkorta, burde du ha mer enn 850w. (tenkte på i tilfelle 3 stk 9800 gtx) Endret 31. juli 2008 av GLaDOS Lenke til kommentar
Tortuga Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 2 gtx280 kort blir litt i meste laget, (6000 kr:P ) Jeg tror jeg tar det oppsettet du har satt opp (med 24 tommern) Jeg har bare ett siste spørsmål. Følger det med cdrom? (det står ikke på lista). Hvis ikke, kunne du tenke deg og slenge på en? (Ta gjerne en som kan kjøre blueray hvis ikke det er altfor dyrt) Tusen takk for all hjelpen Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Sånn da er det med en blueray-spiller også =) Sjekk gjennom en gang eller to for å være helt sikker. Veldig lett å glemme noe OS, ekstra kjøler/løse vifter?, kjølepasta.... Endret 31. juli 2008 av GLaDOS Lenke til kommentar
Tortuga Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 kjølepasta.... Hva er det? Ekstra vifter får jeg kjøpe siden. Og ja, jeg vet jeg sa siste spørsmål sist gang og, men, er det noen innebygde vifter i kabinettet? Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Kjølepasta må du ha et tynt lag av mellom kjøleren og prosessoren. Det er ferdig et tynt lag på kjøleren du får med prosessoren, men det beste er å fjerne det å sette på arctic silver. Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Lyd osv spiller ingen stor rolle for meg så lenge den er der Why? Hvis du vil investere så mye i en gaming-PC, så burde du jo også legge noe i et bra lydkort og. Det er store betydlige forskjeller i lydkort, og de vil hjelpe i gaming og (samt bedre filmopplevelse når du ser film) Lenke til kommentar
Tortuga Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Lyd osv spiller ingen stor rolle for meg så lenge den er der Why? Hvis du vil investere så mye i en gaming-PC, så burde du jo også legge noe i et bra lydkort og. Det er store betydlige forskjeller i lydkort, og de vil hjelpe i gaming og (samt bedre filmopplevelse når du ser film) Hvis du tenker på muligheten til og høre hvor folk kommer fra (I f.eks counter strike) så har ikke det alverdens og si for meg. Jeg har ikke tid til og spille noen spill "proffesionelt". Det er bare for gøy, og jeg spiller så mye forskjellig. Når det kommer til film, så er jeg ikke helt lyd fanatiker der heller Men vi får se, det er faktisk godt mulig jeg må kjøpe det og, tror faktisk jeg bare har et onboard lydkort på gammle pcen, og det blir vel litt vanskelig og ta ut Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) GLaDOS: Å forvente å kjøre vista med 2GB RAM er bare dumt. Jeg ville hvertfall kjøpt 4GB, om ikke fire i tillegg til de 2GBene, altså 6GB. Tortuga: Onboard lydkort kan være vel så bra som andre lydkort du får kjøpt : > Bruker selv mitt onboard lydkort. Og jeg spiller mildt sakt enn del musikk, på ett over gjennomsnittlig volum. Og jeg kunne ikke ha klaget ett sekund : > Endret 31. juli 2008 av Rattpjusker Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Å forvente å kjøre vista med 2GB er null stress. Har du prøvd det selv? Jeg har hvertfall det, og det holder lenge. Striker II Extreme har et veldig bra lydkort som følger med så er ingen vits å investere i et nytt med mindre man skal ha optisk utgang. Endret 31. juli 2008 av GLaDOS Lenke til kommentar
Tortuga Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Å forvente å kjøre vista med 2GB er null stress. Har du prøvd det selv? Jeg har hvertfall det, og det holder lenge. Striker II Extreme har et veldig bra lydkort som følger med så er ingen vits å investere i et nytt med mindre man skal ha optsik utgang. Kjekt og hvite Rattpjusker: Mener du at Vista kommer til og kjøre sakte sånn generelt? eller bare hvis jeg har mange applikasjoner oppe på en gang? Jeg tror nok minst 4 gig er aktuelt. Slenger jeg på 2 ram brikker til så er vi oppe i 16,400 kr på amentio. Da er pcen bedre en komplett gamer i70 og jeg får med skjerm. Eneste jeg nå ikke er sikker på er om jeg må sette den sammen selv eller ikke ^^ (ble mer styr en planlagt dette her. Men jeg er utrolig taknemlig for all hjelpen) Endret 31. juli 2008 av Tortuga Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg vet ikke hva han mener, men jeg har selv brukt vista med 2GB ram som er treigere enn den du får, og det gikk så det suste. rask ram > mye ram. Med 4GB++ vil du ikke kunne kjøre 2000mhz ram, og kanskje heller ikke 1800mhz, fordi det tar for mye båndbredde til at det vil være stabilt. Du kan fint kjøre flere programmer samtidig med 2GB null problem. Jeg bruker Photoshop, Autodesk Inventor, internett, musikk, dvd-brenning samtidig uten at det er noe problem. Du må bygge den selv ja. er ikke så veldig mange butikker som bygger for deg. Komplett gjør det, men det er vel ikke et valg lenger? Lenke til kommentar
Tortuga Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg vet ikke hva han mener, men jeg har selv brukt vista med 2GB ram som er treigere enn den du får, og det gikk så det suste. rask ram > mye ram. Med 4GB++ vil du ikke kunne kjøre 2000mhz ram, og kanskje heller ikke 1800mhz, fordi det tar for mye båndbredde til at det vil være stabilt. Du kan fint kjøre flere programmer samtidig med 2GB null problem. Jeg bruker Photoshop, Autodesk Inventor, internett, musikk, dvd-brenning samtidig uten at det er noe problem. Du må bygge den selv ja. er ikke så veldig mange butikker som bygger for deg. Komplett gjør det, men det er vel ikke et valg lenger? Den er grei. Jeg får ta og se ann ram litt, men skal ikke plage dere noe mer med det Når jeg har gjort det så tar jeg og kjøper, jeg forventer at det står på websiden hvor postboxen dems er. Så da skulle alt være i box ^^ Lenke til kommentar
Godtom Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 https://prisguiden.no/calc_waggon.php Dette er en nydelig pc! Vil jeg tro. Nå har jeg valgt å kjøre crossfire med to hd4870 som yter like bra som 280 gtx. Skjermkortet hd4870 er bedre enn 280 gtx fordi det er mye billigere samtidig som det gir nesten like god ytelse! Veldig mye pc for de pengene! Og visst det er behov for et annet kabinett vil jeg ta en titt på antec sitt nine hundred! En kompis av meg har det, og det er kjempekult. Pkuss at du kan koble til de to ekstra viftene og da blir det bare enda kulere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå