cyclo Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg dro fram de to Microvision Flic strekkodeleserene mine her forleden dag. Jeg installerte nemlig Tellico med det mål for øye å katalogisere min enorme boksamling. Strekkodeleser vil spare meg masse tid. Etter 6 timers iherdig forskning kom jeg fram til at det a) Ikke fantes en eneste software wedge for Flic-skanneren på Linux som støtter bluetooth tilkobling b) Den eneste brukbare software wedgen som støttet kablet tilkobling er ikke open source og koster (urimelig mye) penger. Jeg satte meg dermed ned og skrev min egen driver/software wedge i perl. Så om noen trenger en driver til Flic-skanneren sin, værsågod: FlicServ 1.0 FlicServ 1.0 støtter både bluetooth og kablet tilkobling. Den kan kjøres enten i server modus hvor skannede koder lagres i en queue og hentes ut ved hjelp av en hurtigtast, eller i noserver modus hvor strekkodene gjøres om til tastetrykk fortløpende. Om noen har tenkt å anskaffe seg en strekkodeleser så kan jeg absolutt anbefale Microvision Flic. Det er en meget brukbar skanner som fåes både med og uten bluetooth støtte (bluetoothchippen ligger i batterilokket så det er fullt mulig å oppgradere en skanner uten bt støtte). Den drives av 3 AAA batterier og er svært rimelig. Den har også minne slik at man kan skanne en haug koder borte fra PC-en som overføres så fort du kobler skanneren til. PS! Om noen har en nyere Microvision ROV skanner hadde jeg blitt kjempeglad om vedkommende kunne testet programvaren og gitt meg tilbakemelding. (For de som måtte lure: Termen "wedge" henger igjen fra da man vanligvis koblet strekkodeskannere til ps/2 porten med en "wedge" mellom tastaturet og skanneren. En software wedge tar input fra en skanner via seriell, bluetooth eller usb og "konverterer" til tastetrykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå