-Sturle- Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg trenge litt hjelp her,jeg lurer på om jeg bare kan starte på trafikalt grunnkurs nå som jeg har fylt 15år. *Hvor mye vil dette koste meg? *Vet noen om noen gode plasser jeg kan ta dette? *trenger jeg mørkekjøring og sånt? jeg har ikke så mye penger så jeg håper å finne noe billig jeg håper på raske og gode svar, fordi jeg reiser om 2 dager:d Taaaakk på forhånd Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Koster alt mellom 1500 og 3500 avhengig av sted. Er vel fortsatt for lyst til at du trenger mørkekjøring, men dette kan man ta ved en senere anledning. Der jeg tok grunnkurset kostet det meg 2500 kr, og dette var uten mørkevisning. Ser i senere tid at dette var dyrt, for er flere skoler som tar ned mot 1500 for dette. Mørkevisning koster mellom 1500 og 2000, men dette trenger du ikke tenke på før vinteren før du fyller 18 og har tenkt på å kjøre opp. Lenke til kommentar
-Sturle- Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Koster alt mellom 1500 og 3500 avhengig av sted. Er vel fortsatt for lyst til at du trenger mørkekjøring, men dette kan man ta ved en senere anledning. Der jeg tok grunnkurset kostet det meg 2500 kr, og dette var uten mørkevisning. Ser i senere tid at dette var dyrt, for er flere skoler som tar ned mot 1500 for dette. Mørkevisning koster mellom 1500 og 2000, men dette trenger du ikke tenke på før vinteren før du fyller 18 og har tenkt på å kjøre opp. "Ser i senere tid at dette var dyrt, for er flere skoler som tar ned mot 1500 for dette" Hvor ser du dette? Lenke til kommentar
Danielbv Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Det er bare å undersøke litt det..... Jeg tok TGK for 3år siden å måte da ut med ca3500 for dette i Kr.Sand(inkl. mørkekjøring) Samtidig så var det flere av mine kamerater som tok kurset på karmøy for ca 2500... (inkl. mørkekjøring) Det er forskjellige priser fra skole til skole, noen ganger skiller prisene seg med flere hundre kroner, andre ganger kanskje bare med 50kroner... Ring rundt. evt send mail til kjøreskolene å hør etter priser.... Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg tok trafikaltgrunnkurs da for 1 og halvt år siden, ca. Da betalte jeg 2500 med mørkekjøring. Sjekket på den lokale trafikkskolen at det koster 3400 nå. Lenke til kommentar
-Sturle- Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 En undervisningstime er 45 minutter Trafikalt grunnkurs Kr. 2200,- inkl. førstehjelp Kjøretime kl. B Kr. 560,- ( Samme pris for veiledningstime Trinn 2 og 3 ) Teorileksjon kl. B Kr. 280,- Forbikjøring Kr. 1600,- Sikkerhetskurs på bane Kr. 4550,- inkl. baneleie til NAF ( 950,- ) Risikokurs på veg Kr. 6985,- Mørkekjøring Kr. 1800,- Leie av bil til førerprøven Kr. 1680,- Utleie cd-rom Kr. 50,- 3 ukers utleie Dette er noe jeg fant på internett, trenger jeg bare Trafikalt grunnkurs Kr. 2200,- inkl. førstehjelp ? Takk for svar Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 trenger jeg bare Trafikalt grunnkurs Kr. 2200,- inkl. førstehjelp ?Takk for svar Dette er hva du trenger for å begynne å øvekjøre, men det lønner seg vanligvis å kjøpe en pakke med mørkekjøring, som du tar på en seinere tidspunkt (når det et mørkt nok ute) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå