Bruker-88036 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Som jeg skrev i den forrige tråden så var jeg en tur å titta på en kirke her om dagen. Det siste bildet derfra syns jeg egentlig ikke burde hatt noen tekst til. Selv om jeg skrev litt kjekt i den forrige tråden at kit alltid er hjemme .. så er dette tatt med nettopp det Men blås i det. Det er stort sett alltid hjemme. På bildet har jeg croppet, klonet bort kanten av ett tak og bommet litt på fokuspunkt vil jeg tro. Fokusen er på gjerdet, men burde vel vært på korset. Men iallefall.. dette er det siste bildet av kirken som jeg ser den. -------- Måtte endre tittelen litt. Den het jo det samme som den forrige, nesten. Endret 31. juli 2008 av pybalto Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Liker dette mye bedre enn de to andre kirkebildene dine. At korset ikke er i fokus synes jeg faktisk gjør seg ganske godt av en eller annen grunn. Det tørkestativet(? for fisk?) gir støtte til bildet med mange fine trekanter. Fikk meg til å tenke på den hellige treenighet pga kirketemaet. Og det passer jo meget godt inn med korset. Bildet fikk meg til å tenke litt, i motsetning til de to andre, og det synes jeg er bra. Rent teknisk vet jeg ikke hva jeg skal si. Synes bildet fungerer bra. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Jeg er ikke enig i at det er det beste. Toms versjon av den ekskluderende kirke er den teknisk beste versjonen av det beste bildet. Det er fullt av god symbolikk og et resultat av kreativ tankegang. Dette bildet er ren estetikk, som jeg mange ganger har skrevet at jeg synes er høyverdig nok. Men her synes jeg ikke du har kommet frem til en spesielt god estetikk. Korset er for anonymt fremstilt til at det utgjør et spennende element. Jeg skal ikke linke, men husker du mitt bilde av et kors foran en kirke? Jeg ville ha brukt korset på samme måten hvis det skal utgjøre en del av den serien du har fremstilt bildene som. Du kunne iallefall brukt korset på en mer spennende måte enn dette rett på-bildet. Den saken i bakgrunnen: Er det en skulptur som skal hedre kirken eller tørrfisk-produksjon? Lang tele og korset som en dominerende forgrunn for kunstverket hadde kanskje vært en ide. Det stakittgjerdet i bakgrunnen kunne kanskje også ha vært brukt på en spennende måte. Men det er mine ideer, og de skal jeg ikke presse på deg. Endret 31. juli 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 PMn's kirkebilde har jeg ikke sett. Regner med at det er noe som har vært på nett i løpet av sommeren i de periodene jeg har vært av nett. Skal ta et søk etterhvert og si hva jeg synes. Det er ikke lett å forklare tanker gjennom bilder. Og heldigvis for det. For meg er dette et bilde av noe fra en annen tid, av noe som var viktig og som nå er borte. Kors, fiskegjell og en landsatt båt inntil den. Båten er ikke så lett å se, egentlig. Fiskegjellen er jo grei. Men korset? For meg er det også noe gammelt. Hele ideen med kirken er utgått på dato for lengst, mener jeg. Serien ble ikke komplett. Det mangler et bilde av et kors de har latt falle.. rett foran kirketrappa. Ingen har brydd seg med å reise det igjen. Jeg ble misfornøyd med min versjon og viser den ikke. Kanskje jeg tar en tur når blomstene også er døde og frosten begynner legge seg på bakken. Tror det er fint der da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå