Gå til innhold

hvorfor kan jeg ikke bruke alle 3 ram portene?

ShadowViper

Anbefalte innlegg

der har du et problem bare der.det som står i maskinene nå er 768mb pc3200 ram.

og til den typen ram kan den bare bruke 2 av de tre ram portene som er tilgjengelig på hovedkortet.må ikke spørre meg hvorfor.står hvertfall det i manualen på nettet.så skal du bruke alle tre portene må du ned et hakk på ram`n til pc2700 eller 2100."

hovedkort : HK med en Cpu AMD XP 2600 Barton.

Dette hovedkortet Støtter alle type socket (A) Cpu`s opp til XP3200

hvorfor kan jeg ikke bruke alle 3 portene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har med design og hva som va tilgjenglig av RAM på det tidspunkt jovedkortet (modell ikke oppgitt) ble konstruert. Dette er svar på emnetittelen din.

Selve tråden er uforstålig: "der har du et problem bare der.det som står i maskinene nå er 768mb pc3200 ram.

og til den typen ram kan den bare bruke 2 av de tre ram portene som er tilgjengelig på hovedkortet.må ikke spørre meg hvorfor.står hvertfall det i manualen på nettet.så skal du bruke alle tre portene må du ned et hakk på ram`n til pc2700 eller 2100." "

Lenke til kommentar
Dette har med design og hva som va tilgjenglig av RAM på det tidspunkt jovedkortet (modell ikke oppgitt) ble konstruert. Dette er svar på emnetittelen din.

Selve tråden er uforstålig: "der har du et problem bare der.det som står i maskinene nå er 768mb pc3200 ram.

og til den typen ram kan den bare bruke 2 av de tre ram portene som er tilgjengelig på hovedkortet.må ikke spørre meg hvorfor.står hvertfall det i manualen på nettet.så skal du bruke alle tre portene må du ned et hakk på ram`n til pc2700 eller 2100." "

jo men hvorfor må jeg gå ned et hakk??

Lenke til kommentar
Fordi Hovedkortet ikke takler så mange brikker på den hastigheten. (designproblem kalles det).

greit greit x D så vis jeg skal ha mer ram må jeg gå ned til 2100 eller pc2700.

hmm

så vis jeg går ned til pc2700 så får jeg brukt alle 3 portene?

Endret av ShadowViper
Lenke til kommentar
Fordi Hovedkortet ikke takler så mange brikker på den hastigheten. (designproblem kalles det).

greit greit x D så vis jeg skal ha mer ram må jeg gå ned til 2100 eller pc2700.

hmm

så vis jeg går ned til pc2700 så får jeg brukt alle 3 portene?

I teorien, ja. Kanskje du må ned til 2100 som du nevner, men i teorien skal du kunne bruke alle tre portene ved pc2700 eller pc2100.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...