Godtom Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hei, jeg er på jakt etter ny pc. Syntes pcen min ikke holder mål lengre. Har nå en Dell Dimension som sikkert er 4-5 år gammel. Sjekket litt omkring på nettet men er vel ikke så veldig opdater vil jeg si Pris?;Tenker jeg har lyst til og havne på maks 8000,- Hva skal inkluderes i prisen?Selve pcen, tastatur/Mus, Skjerm. Hva skal pcen brukes til?Pcen skal være satt til fokus rettet mot gaming og høy ytelse. Skal oppsettet være intel basert eller AMD basert?Systemet skal være basert på Intel. Det noe å forholde seg til. Er det noen som kan hjelpe meg med å sette sammen ei fin handlevogn som inkluderer alt det der? Håper noen ''flinke'' kan hjelpe meg med å lage en kvalitets-PC til den prisen. Har hørt at man ikke trenger å betale på titusener for en god gamer nå for tiden Handlevogna blir sikkert satt sammen av ''Total rimeligste sum'' og inneholder da deler fra alle slags butikker. Jeg vil at alt skal kjøpes på en plass slik at det blir enklere for meg når jeg skal bestille Takk på forhånd! mvh Racer Lenke til kommentar
sveafireworks Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Ka du skal spille?? Lenke til kommentar
Godtom Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Ka du skal spille?? Skal vel spille CSS, Crysis, COD4 osv.. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Ka du skal spille?? Det spiller vel ingen rolle når det skal være en gamer maskin Anbefalelse av deler: (beklager, er litt lat om natta så liste bare opp noen løse, men seriøse ideer) CPU: Intel E8400 LINK Skjermkort: ATi HD 4850 LINK Hovedkort: Asus P5Q (Pro, deluxe?) LINK Skjerm: Asus eller Samsung er gode Ram: Et godt 4GB PC6400 sett eller hvis du har penger til overs, et godt PC8000\PC8500 sett. Harddisk: Ett fett, 500GB er vel et must, 7200rpm. seagate har noen gode og stille. Strømforsyning: OCZ har noen gode og billige+støysvake på 600W og oppover! LINK Kabinett: Garantert Antec 300! Meget billig, kjølig og pent å se til. LINK edit: følte meg kvikk nok til å adde links edit2: begrunnelse for valg av komp.: cpu er meget rettet mot spilling med høy frekvens og 45nm! skjermkort er av ati's nyeste og slår alle skjermkort i samme prisklasse! hovedkortet er nytt chipsett med god støtte for crossfire og er meget billig! kabinett kjøler bra, pent å se på og er billig. Kjent merke i tillegg! Strømfosyning gir mye watt for penga samtidig som at linjene er stabile og OCZ har godt rykte på seg. Håper jeg gjorde natten et steg nermere valg av komponenter - C2D ...anytime! Endret 31. juli 2008 av Core2Dude Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Overstiger budsjettet littegrann. https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=78451 Kan vel velge et annet HK som Amentio har, da. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Overstiger budsjettet littegrann. https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=78451 Kan vel velge et annet HK som Amentio har, da. en god liste, men han kan spare penger på å velge E8400, OCZ StealthXstream 600W, Asus P5Q hovedkort og Antec Three Hundrer Case! Da begynner vi å snakke god pris for ytelsen altså MEd andre ord, her har du min moddet liste av Knewt for å spare penger, men allikevel få samme ytelse og gode comps for gaming Den magiske Handlekurv for gameren amentio.no har alle varene på lager og til under 8000kr Hvor mer perfekt kan det bli?! Endret 31. juli 2008 av Core2Dude Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Oppdaterte handlevogna.. Valgte å beholde Nine Hundred, da. Mye kulere enn Three Hundred. Trådstarter kan bytte om han vil. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Oppdaterte handlevogna.. Valgte å beholde Nine Hundred, da. Mye kulere enn Three Hundred. Trådstarter kan bytte om han vil. Jeg kom på at Asus P5Q Pro er et bedre valg, siden da har trådstarter mulighet for å putte inn enda et HD4850 i senere annledning å få ytelse i toppsjiktet! Endret 31. juli 2008 av Core2Dude Lenke til kommentar
Godtom Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Overstiger budsjettet littegrann. https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=78451 Kan vel velge et annet HK som Amentio har, da. Takker for gode svar Fant ut at jeg hadde godt nok tastatur fra før av Fint oppsett Hva med dette?;https://prisguiden.no/calc_waggon.php Lenke til kommentar
Godtom Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Overstiger budsjettet littegrann. https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=78451 Kan vel velge et annet HK som Amentio har, da. Takker for gode svar Fant ut at jeg hadde godt nok tastatur fra før av Fint oppsett Hva med dette?;https://prisguiden.no/calc_waggon.php Core2dude; Handlelista di funka ikke Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Kabinett Kabinett Vifte Hovedkort Skjermkort prosessor Ram/Minne Harddisk DVD-Brenner PC Mus Tastatur Skjerm SUM: 7 992,- Lenke til kommentar
Godtom Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 KabinettKabinett Vifte Hovedkort Skjermkort prosessor Ram/Minne Harddisk DVD-Brenner PC Mus Tastatur Skjerm SUM: 7 992,- Fin den, men skulle gjerne pressa til en e8500 processor da jeg har hørt at den er enklere å klokke? Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Beklager, men jeg klarer alltid å linke feil til handlekurver Her har du listen LINK. E8400 kan klokke meget langt og jeg vil si at det ikke er nødvendig å få en 2-kjerners CPU over 3.6GHz. Det blir ikke noe spesielt FPS gain etter det. Ville ikke betalt 250kr mer for kun 160MHz clock, og når begge kan klokke langt uannsett. EDIT: Som sakt, det er bare å trykke på "kjøp hos amentio" så legges alle varene i amentio kurven og du kan få dem iløpet av neste uke Endret 31. juli 2008 av Core2Dude Lenke til kommentar
Godtom Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Beklager, men jeg klarer alltid å linke feil til handlekurver Her har du listen LINK. E8400 kan klokke meget langt og jeg vil si at det ikke er nødvendig å få en 2-kjerners CPU over 3.6GHz. Det blir ikke noe spesielt FPS gain etter det. Ville ikke betalt 250kr mer for kun 160MHz clock, og når begge kan klokke langt uannsett. EDIT: Som sakt, det er bare å trykke på "kjøp hos amentio" så legges alle varene i amentio kurven og du kan få dem iløpet av neste uke takk for fine svar,kan amentio bygge pcen for meg? Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Beklager, men jeg klarer alltid å linke feil til handlekurver Her har du listen LINK. E8400 kan klokke meget langt og jeg vil si at det ikke er nødvendig å få en 2-kjerners CPU over 3.6GHz. Det blir ikke noe spesielt FPS gain etter det. Ville ikke betalt 250kr mer for kun 160MHz clock, og når begge kan klokke langt uannsett. EDIT: Som sakt, det er bare å trykke på "kjøp hos amentio" så legges alle varene i amentio kurven og du kan få dem iløpet av neste uke takk for fine svar,kan amentio bygge pcen for meg? Det vet jeg ikke helt men det skader vel ikke å ta en telefon til dem å spørre pent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå