Gå til innhold

Msi hovedkort

Saltse

Anbefalte innlegg

Har ett msi hovedkort som jeg har litt problemer med! Jeg har en Amd XP 2000 cpu, og når jeg kjører den på ment hastighet,så slutter usb kontaktene mine å fungere.men klokker jeg den ned,så fungerer de. Noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Det har nokk med at ditt hovedkort ikke har AGP/PCI lock, og når du øker fsb'en så øker også belastningen på Skjermkort og PCI-enheter og USB'enheter som du har problemer med.

Tror nokk løsningen din er å enten å klokke ned eller å kjøpe nytt hovedkort som støtter AGP/PCI lock.

heh..!

hvilken strømforsyning har du ?

PSU skal vel ikke ha noe med saken å gjøre?

Ecthelion.

Lenke til kommentar

Jeg veit ikke om dette er en skivebom men om du har Kt4V hovedkortet kan jeg fortelle at jeg har opplevd de samme problemene. Jeg har generelt opplevd at hovedkortet av og til ikke klarer å gi strøm til for eksempel tastaturet(USB). BIOS oppdatering kan kanskje løse problemet, har i allefall gjort det for meg.

Lenke til kommentar
Hei.
heh..!

Ecthelion.

Jo, det KAN være psu. Sett at han allerede bruker litt mer strøm enn det PSU eeegentlig kan levere. Ved å overklokke, økes også forbruket av strøm. Det kan da godt være at han ved å overklokke tar det siste steget over stupet...

I tillegg er overklokkede komponenter mer vare på ustabile spenninger. Ved normal drift skal alle enheter tåler +/- 5% variasjon i både strøm og spenning, men når man overklokker beveger man seg utover disse grensene, og det er lavere toleranse for spennings-/strømvariasjoner...

Lenke til kommentar
Hei.

Det har nokk med at ditt hovedkort ikke har AGP/PCI lock, og når du øker fsb'en så øker også belastningen på Skjermkort og PCI-enheter og USB'enheter som du har problemer med.

Tror nokk løsningen din er å enten å klokke ned eller å kjøpe nytt hovedkort som støtter AGP/PCI lock.

heh..!

Ecthelion.

Joda, du har rett der. På gamle MSI kort (og andre, hva vet jeg) slår USB portene seg automatisk ut ved en FSB over 134 eller 139, det varierer litt.

PSU'en har i utgangspunktet ikke noe med saken å gjøre. Med mitt MSi K7T266 (ikke a) kort, fikk jeg maks 150MHz fsb. USB portene jeg brukte da, var på brakett, ikke integrerte. Take the tips if you want

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Tror det er en BIOS fix for dette. Gå på msicomputer.com og finn ny BIOS... tror du må installere en BIOS om gangen opp til den siste...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...