Gå til innhold

Spørsmål angående Multicom Compal JHL90+

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg bærbar PC og jeg har funnet ut at JHL90+ gir meg veldig mye for pengene. Men det jeg lurer på er om det er noe poeng i å oppgradere prosessoren fra P8400 2.26GHZ til P8600 2.4GHZ? Jeg lurer også på om hvilken oppløsning jeg bør ha på skjermen. Jeg er ikke interessert i å oppgradere standardopsettet så mye men er det verd pengene så gjør jeg det. En ting er hvertfall sikkert er at jeg skal ha 4gb ram istedenfor 2gb.

Håper på gode svar :thumbup:

Endret av MacBoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skole, prøving av spennende programmer, musikk, film , spilling av FM. Har funnet en annen compal pc nemlig JHT00. Men lurer på det samme angående prosessor. Hvor mye dårligere grafikkort er 9300GS i forhold til 9600GT?

Lenke til kommentar
Skole, prøving av spennende programmer, musikk, film , spilling av FM. Har funnet en annen compal pc nemlig JHT00. Men lurer på det samme angående prosessor. Hvor mye dårligere grafikkort er 9300GS i forhold til 9600GT?

9300GS er mye dårligere. 9600GT er over dobbelt så kraftig, nesten 3 ganger så kraftig.

9300GS scorer i snitt rundt 1700 poeng i 3dmark06, 9600GT scorer i snitt ca 4700.

Ang skjerm, for en 15.4" er minimum 1440 x 900 etter min mening.

Utenom det mener jeg P8600 ikke er verdt det, prosessoren yter bra nok allikevel... om man merker ytelsen ikke er bra nok i spill er det nok mer skjermkortet enn prosessoren som holder igjen.

Lenke til kommentar
9300GS er mye dårligere. 9600GT er over dobbelt så kraftig, nesten 3 ganger så kraftig.

9300GS scorer i snitt rundt 1700 poeng i 3dmark06, 9600GT scorer i snitt ca 4700.

Det betyr ikke at skjermkortet er nesten 3 ganger så kraftig. 3Dmark gir en fin pekepinn, ja. Men ikke nok til å dra slike konklusjoner. :)

Tilbake til topic, så er JHL90+ en rimelig habil PC. Men om du skal bruke den til det du sier (Skole, prøving av spennende programmer, musikk, film , spilling av FM) trenger du ikke så kraftig skjermkort. Til det holder den du fant i ettertid i massevis (JHT00). :)

Eller f.eks denne: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...9;c:101151;fl:0

Denne passer best til skolebruk, men ikke forvent å kunne spille noen spill som krever noe grafikk: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...6;c:100559;fl:0

Lenke til kommentar

Er JHL90+ mye større enn JHT00? Er det noen eksempler på hvilke spill JHT00 kan dra som er litt krevende? Jeg ser at man ikke får så høy oppløsning på JHT00 men holder den oppløsningen?

Endret av MacBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...