Kaptein... Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Når det gjelder programmer vil jeg tro linux vil få store deler av kaka. Desverre vil jeg tro vår kjære MS kommer til å ta inn Windows som en ren gaming platform og at vertfall Microsoft og EA Gamers kommer til å holde seg til denne platformen desverre :/ Skeptisk... Vet at M$ i senere tid har prøvd å re-lansere Windows som spill plattform, noe jeg syns er latterlig fordi de konkurrerer med seg selv om samme marked. En klar trend er at det utvikles mindre og mindre PC-spill (med unntak av MMORPG) pga all piratkopieringen. Så tror at ved mindre noen finner opp en "genial" kopisikring vil vi snart se slutten for de tradisjonelle cd-pc spillene. En løsning vil da være noe steam lignende, men har min tvil på om de heller ikke bare dropper PC og satser 100% på konsoll. EA må jo være den største hora av dem alle (unnskyld uttrykket) men de ligger praktisk talt i seng med alt og alle. Når man legger til de enorme porting/cross-platform kunnskapene de har (Need for speed, anyone?) ser jeg ingen grunn til at skal holde seg til M$ Endret 7. august 2008 av Eldox Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Men så lenge det stort sjett er mer erfarne brukere av linux enn windows så har det vært så å si uaktuelt tidligere, men så lenge kundemassen vokser, vokser også farene.... Vel, Linux vil aldri få fullt de samme problemene med virus som Windows. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 *ser inn i krystallkula* Linux, sier du? om 5 år? - Hele greia er umulig å spå. Men bare en ting er sikkert, Ubuntu fikk ekstremt mye oppmerksomhet på den siste releasen. Bare at den kom på VG tilsier vel muligens at det ikke er noe som nerdene driver med lengre. - At dell selger ubuntu preinstallerte hjemme-pc`er må ha en eller annen innvirkning på bruken på verdensbasis. - Mac og Vista ble hacket men Ubuntu var "untouched" i "PWN to OWN contest" på CanSecWest security conference. Dette vil muligens få folk til å se at linux virkelig er sikkert. Mye snakk om sikkerhet nå til dags. Jeg tror det blir mye likt som i dag jeg. Lenke til kommentar
Del Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Anti-virus på Linux? S: wtf det er i senere tid oppdaget en del stygge virus som sprer seg blant linux brukere. Dokumenter påstanden. Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Anti-virus på Linux? S: wtf det er i senere tid oppdaget en del stygge virus som sprer seg blant linux brukere. Dokumenter påstanden. Her har du viruset lol Endret 12. august 2008 av Sn3ipen Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Hahaha har sett den selv også Veldig bra at de kjører en flash-video som "SCANER" C: partisjonen... ikke nokk med det, men den fant bla noen infiserte dll filer hos meg! Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Haha, herlig! Har selv blitt utsatt for slike virussøk på nettet. Morsomt når man ser hvor de søker. "Scanning C:\Windows\..." *kremt* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå