Aleks Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Hei, fikk høre av en kompis at man kan tjene masse på å selge jern og forskjellige metaller til skraphandleren. Noen som har noe erfaring eller visdom angående dette? Noen som vet hvor mye vi kan få for feks en kilo metall osv? Takker for svar Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det er bedre penger i å selge tromler med kobber xD Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Enda bedre å selge kokain og heroin.. Det var altså en spøk. Bare tull å snakke om hva som selger best. Og hva, metall? Om du kan skaffe metall og så selge det til skraphandleren for profitt, tror jeg likegodt skraphandleren kan skaffe sitt eget metall. Du skal finne en ganske dum skraphandler om han ikke har innsett dette selv. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Har hørt man kan få litt for kobber (Man finner som regel iform av kobberkabler). Utenom kobber har jeg ikke hørt om noe salgsverdi. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Har også hørt at det er kobber som er tingen. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Klippjern og vanlig skrapjern går for tiden for mellom 2-3 kr kiloet. Dvs du skal ha en betydelig mengde for å tjene noe på det. Kobber ligger over 30 kr trodde jeg men er ikke helt sikker. Men husk, det nytter ikke å ta en tur innom nærmeste e-verk og stjele en kabeltrommel for å selge til skraphandleren. Slike ting rapporteres fort, dersom en skraphandler får inn metall som han lett kan anta er stjålet har han som alle andre plikt til å melde ifra og ikke bidra til helleri. Det samme gjelder selvfølgelig også stål/jern. Vanlige privatpersoner har ikke nevneværdige mengder metall liggende, det samme har heller ikke de fleste bedrifter, markedet er relativt begrenset til byggebransjen. Selvfølgelig kan du reise rundt på lansbygda å hente gammle rustne traktorer ol, f.eks tilby eier at du fjerner dem gratis. For så å selge dem som skrapjern, men da du trenger betydelige anordninger (dvs lastebil/kranbil) for å flytte dem tror jeg vinninga fort vil gå opp i spinninga som det heter. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det er bedre penger i å selge tromler med kobber xD Ja, men faen da heller. Må jo selge i et annet fylke. Avisene og purken gainer interesse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå