raolredondo Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg sliter med å få optimal hastighet på min laptop over det trådløse nettverket mitt. Har følgende trådløse nettverkskort: Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter 802.11b - Driverversjon 7.3.1.42 Bredbåndshastigheten min skal være 8000 Mbits, men jeg oppnår MAX 800 kbits. Andre maskiner som har vært pålogget på nettverket får 8000 Mbits på hastigheten. Har målt maskinene på Speedometeret på IT-avisen, og det bekrefter det jeg har skrevet ovenfor. Har hørt at 802.11b skal holde opp til 11Mbits, så da burde jo ikke det være noe problem for min maskin, eller? Har sett etter nye drivere, men finner ingen. Help, anyone!?! Lenke til kommentar
madmats Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg sliter med å få optimal hastighet på min laptop over det trådløse nettverket mitt. Har følgende trådløse nettverkskort: Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter 802.11b - Driverversjon 7.3.1.42 Bredbåndshastigheten min skal være 8000 Mbits, men jeg oppnår MAX 800 kbits. Andre maskiner som har vært pålogget på nettverket får 8000 Mbits på hastigheten. Har målt maskinene på Speedometeret på IT-avisen, og det bekrefter det jeg har skrevet ovenfor. Har hørt at 802.11b skal holde opp til 11Mbits, så da burde jo ikke det være noe problem for min maskin, eller? Har sett etter nye drivere, men finner ingen. Help, anyone!?! har du prøvd å koble til med kabel og sjekket hastighet her? prøvd andre kanaler på den trådløse radiofrekvensen i ruteren? sjekket produsentsidene til laptopen din om det ligger nyere driver der? Det er riktig at 802.11b skal klare opptil 11Mbps Lenke til kommentar
maheath Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Test heller på http://www.speedtest.net og http://www.tptest.se - de er bedre på litt større hastigheter. Og har du XP? Gå i såfall inn på http://www.speedguide.net/analyzer.php og sjekk om TCP/IP parametrene dine er optimale. Evt. så er det et program på www.tptest.se som du kan kjøre for å få litt bedre hastighet. Men dette gjelder kun for XP, Vista gjør dette automatisk. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 11 Mbit/s er kun teoretisk hastighet på 802.11b, reell hastighet ligger aldri på det nivået. 800 kbit/s er dog i laveste laget, en 4 - 5 Mbit/s bør kunne oppnås ved gode forhold. Men vær klar over at hastigheten dropper fort dersom signalstyrken er lav eller det er andre trådløse nett som kommer i konflikt med nettet ditt. Svært så redusert utgave av Atheros AR5007EG som er brukt da. Dette brikkesettet for WLAN er normalt et b/g kort. Jeg har det i min bærbare fra 2002 (instikkskort kjøpt i 2003) Lenke til kommentar
raolredondo Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Problemet er løst! Oppdaterte driverne fra leverandørens nettside og skiftet kanal. Tror det var kanalskifte som gjorde susen. BTW: Er det noe poeng i å bruke Windows Vista sitt søk etter oppdaterte drivere, siden den ikke fant de nye selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå