Gå til innhold

46" til film, TV og sport

Gjest Slettet-xZFMnIz6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-xZFMnIz6

Hei!

Me har ei kjellarstove som me har kjøpt surroundanlegg til for ikkje så lenge sidan, og me syns det er på tide å bytta ut den gamle 28" CRT-en med ein ny tv. Me har bestemt oss for størrelsen, og har eit budsjett på ca. 15000 kroner, men eg håper me kan overstige dette litt med ein blu-ray-spelar med på kjøpet.

Så kva anbefalar folket? Takkar for svar.

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Samsung har ein plasma-tv til 15000, det var kanskje ikkje så dumt. Men kor stor er sjansen for å brenne bildet på ein plasma-tv? Det blir ein del tv-titting, og er litt redd for å brenne logoar oppi hjørnet på tven...

Og det spørst om me har plass til ein 50" i kjellarstova..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

At det tar såpass lang tid var positivt. Avstand til apparaturet vil bli 2-3 meter, p.g.a. hjørnesofa.

Lenke til kommentar
At det tar såpass lang tid var positivt. Avstand til apparaturet vil bli 2-3 meter, p.g.a. hjørnesofa.

2-3 meter er litt kort for en 50", men det er litt smak og behag. Det beste i forhold til avstand vil være 42"... Panasonic sin PZ85 er en meget bra tv til ditt bruk. Den er meget god på bevegelse så til fotball er den helt perfekt.

http://www.teknofil.no/wip4/seks_supre_fot.../d.epl?id=29816

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Kanskje 46" Panasonic PZ85 kunne ha vore noko. Anbefalt sitteavstand frå 46" er 286cm, så trur det går bra.

Eller 42" var jo mykje billegare, så då har me jo råd til blu-ray-spelar + nokre filmar i tillegg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Sony BDP-S300. Det blir til saman med frakt 15468,- frå amentio.no. Filmane får heller komma etter kvart. Skal snakka med han far i morgon.

Lenke til kommentar

Kjøp Panasonic 46PZ80 det er samme tvn som PZ85 med uten Intelligent Frame Creation en bildebehandlingfungsjon som du kommer til å skru av uansett og den er er faktisk 1800,- billigere en 46PZ85 er fra de billigste nettbutikkene nå om dagen... Hvis du leser testen fra lyd og bilde som Bava linket til så anbefaler de også likeså kjøp av PZ80 kontra PZ85 akkurat grunnet hva jeg har skrevet. 46PZ80 får du billigst nå hos Datakjedens webshop http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q...bc:36209%3br:pg

Jeg hadde en 42 plasma i 3 år og sitter ca 3 meter fra skjermen men kjøpte nå 46PZ80 hos Datakjeden for en uke siden og dette er det ypperste du får i plasma idag uten om Pioneer samt den er rålekker anbefales :thumbup:

Edit- Skal du kjøpe bluerayspiller ville jeg nok vurdert og den i Panasonic grunnet den strålende Viera link funsjonen

Til slutt en godbit ;)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Kan anbefale deg å teipe opp målene på veggen der TVen skal henge. Så ser du sånn ca hvor stort det kommer til å bil. Selv fikk jeg litt sjokk etter å ha gått fra 23" til 42" på en sitteavstand på 3 meter. Jeg synes nesten det blir for stort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Vel, me har bestemt oss for å kjøpa 46", men pappa syns det blir litt dyrt med plasma i den størrelsen. Derfor kan det vere at det blir LCD.

Har målt opp og sett litt på kor stort 46" blir, og det skal ikkje vere noko stort problem. Trur det blir herlig! :)

Kva for ein 46" LCD til rundt 12000 burde me kjøpa? Syns Samsung sine ser bra ut. Kanskje A559?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...