Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fotsopp og hard negl

Snillingen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått fotsopp mellom tærne, men den ene neglen min har også blitt har og jeg lurer på hva det er og hva jeg kan gjøre med neglen. Neglen er gul/hvit nesten ned til roten og under ser det ut til å være noe hvitt som det går ann å skrape vekk, i hverfall det ytterste. Det gjør også litt vondt når jeg presser på neglen.

Takker for all hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ta deg en tur til legen. det høres mest ut som om soppen har satt seg i neglen og blitt neglsopp. lucky you :p

Jeg var selv hos legen for noen dager siden og fikk det jeg trengte mot dette. Jeg fikk en 12-ukers tabelettkur i tillegg til noe som skal pensles på neglene en gang i uken i ett år :p

Men det er lettere å bli kvitt dess kjappere du kommer i gang med behandling, så jeg vil anbefale deg å bestille time så tidlig som mulig :)

Eneste ulempen med dette er prisen på "neglelakken" og tabelettene. De landet på ca 1000,-

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som vet om studenter får noe dekket?

Jeg begynte forresten med sånn fotsoppkrem i går og man skal jo ikke avslutte denne behandlingen før etter en uke. Vil kremenhjelpe mot fotsoppen mellom tærne virke når jeg har neglsopp på den ene tåen?

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar

Den kremen mot fortsopp virker neppe på neglsopp.

Man får frikort, som vil si at man betaler inntil 1740,- selv (sørg for å få et egenandelskort av legen), så etter det får man frikort, hvor det er dekket av staten. Men jeg vet ikke om disse legemidlene kommer under det man kan kjøpe på frikort. Det må du nesten høre med legen om.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte ikke på neglsoppen, men på fotsoppen. Vil jeg bli kvitt den med middel mot fotsopp når jeg har neglsopp. Tenkte kanskje at neglsoppen kan smitte føttene.

Og er det forresten noen som vet om man har lov til å ta med slike legemiddler inn fra land som ikke er med i EU? Tenkte kanskje at det var billigere.

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...