Gå til innhold

Er harddisken på vei til ryke?

Anbefalte innlegg

Heisann.

I går merket jeg at pc'en hadde klikket etter at jeg var nede en tur, la merke til at lyset som indikerer at harddiskene er i bruk lyste konstant.

Litt senere ble pc'en veldig treig før den stoppet helt opp, jeg ventet litt for å se om det skjedde noen ting. Etter litt kom det opp en feil melding i høyre hjørne. Husker ikke hva det stod nå, men det stod noe om enten lese eller skrivefeil etterfulgt av en adresse. Det jeg fikk med meg der var lokaldisk G.

Det er den 250 gb samsungdisken jeg bruker som lagringsdisk. Har koblet den fra nå, hittil virker det greit hvert fall.

Er det harddisken som er på vei til å gå? Sata porten? Eller kan det være noen andre ting? Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan være tilfeldig, men var jeg deg ville jeg gjort en backup

Har ført over det viktigste til den andre harddisken.

Men at pc'en har klikket sånn har skjedd flere ganger fra i går. Har brukt pc'en en stund nå uten den ene harddisken, og alt har funket utmerket til nå.

Kan jo prøve å bruke den sataporten på den andre harddisken jeg har og se hva som skjer da.

Lenke til kommentar

Det kan være kabelen , eller kontrolleren.

Har også erfart dette noen ganger og da har det vært porten/kontrolleren som har feilet eller haket seg opp på et vis mest sannsynlig pga driver.

Prøv med en "ny" sata kabel og en annen sata port først.

Samsung har også et diagnose program du kan laste ned fra sidene dems.

Det er ISO fil , så du lager enn bootbar CD.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Det kan være kabelen , eller kontrolleren.

Har også erfart dette noen ganger og da har det vært porten/kontrolleren som har feilet eller haket seg opp på et vis mest sannsynlig pga driver.

Prøv med en "ny" sata kabel og en annen sata port først.

Samsung har også et diagnose program du kan laste ned fra sidene dems.

Det er ISO fil , så du lager enn bootbar CD.

Jeg får prøve det i morgen :)

Men nå hadde pc'en stått litt alene igjen mens jeg var nede og da kom jeg opp til en annen feil melding.

Bilde:

post-34093-1217456146_thumb.jpg

Hjelp? :p

Er et gigabyte GA-P35-DS4 hovedkort jeg har.

Endret av Christer1
Lenke til kommentar
Se på siste posten her om noe av dette gjelder for deg :

http://www.itnewsgroups.net/group/microsof...topic20247.aspx

Samt er det sagt at reg tweaks som involverer "LargeSystemCache" satt til 1 kan fremprovosere dette.

Tror ikke det. Litt usikker på hva noe av det betyr, men jeg drev ikke å kopierte noen filer eller noe sånt da det skjedde. Jeg brukte ikke pc'en i det hele tatt.

Etter den siste feilmeldingen etter at jeg hadde dratt ut den ene harddisken så har det ikke kommet opp noe mer, nå i dag har jeg installert nyeste chipset driveren og koblet til harddisken igjen. Hittil har det ikke komemt noe feilmelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...