Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skurring i Z-5500 ved både digital og analoge signaler, to ulike lydkort

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bygget en PC til en kompis av meg med følgende komponenter:

CPU: Intel Core 2 Duo E6320

HK: ASRock 4CoreDual-VSTA

RAM: KINGSTON 2048MB 667MHZ DDR2

GPU: PointOfView GeForce 8800GT 512MB PCI-E

HDD: SAMSUNG SpinPoint T166 500GB

Lyd: Creative XtremeMusic

PSU/Kabinett: AOPEN Case Midi ATX Tower 350W Silver Black Component Pro ES45F Front-USB Audio

Problemet er rett og slett at jeg ikke får lyden til å funke. Den skurrer etter en liten stund, uansett om jeg kjører Analog fra hovedkortet eller XtremeMusic kortet, eller Digital Coax fra XtremeMusic kortet. Alt annet funker fint.

Det første jeg tenker på er om strømforsyningen er kraftig nok, noe jeg mistenker den ikke er. Men skal det da være mulig å spille spill uten at den restarter seg?

Lyden funker fint fra MP3 spillere og en annen PC, så jeg har virkelig ingen anelse om hva det kan være. Hadde satt stor, stor pris på hjelp!

mvh,

Bjarte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er PC-en koblet til jordet-uttak?

Forstår ikke helt hva du skriver.

Restarter pc-en seg? 350w er nok i minste laget, men det kan gå akuratt. Driver pc-en min med en 350w og har vel omtrent samme strømforbruket som deg.

Sitter lydkortet helt inntil grafikkkortet? Hvis så, flytt den noen PCI-spor lengre ned/bort.

Lenke til kommentar

PCen restarter seg ikke nei, det er derfor jeg er litt usikker på om det er for lite strøm. Hadde den restartet seg hadde jeg visst at det var for lite.

Er ikke sikker på om den er jordet, skal høre med han.

Nei, tror det står et par hakk nedenfor, men igjen er ikke helt sikker. Skal få sjekket det opp i morgen.

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...