IceFox Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Etter etterspørsel fra Tom velger jeg nå å legge ut et av mange bilder fra fototuren min til Rondane, som foregikk for et par uker tilbake. Dette ble tatt andre dagen. Kan anbefale alle andre å ta en tur til Rondane hvis dere er interessert i landskapsfotografering. Så, ka du tru? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Dette bildet likte jeg veldig godt! Kontrasten fra bakken til himmelen var stilig og hvordan himmelen og skyene ser ut som en annen planet (på en måte) som ligger tett ved siden av jorda. Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Veldig bra. Bildet lever fullstendig, og jeg får følelsen av at her har man dratt båten på land for å komme seg inn før uværet. Om det i det hele tatt er noe særlig til uvær er jo en annen ting, men den himmelen ser passe skummel ut. Selv om det mangler den typiske tredelingen, så fungerer det kjempegodt i mine øyne. Flott bilde! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg så denne i proteføljen din, og tenkte at det måtte være fra turen. Liker kontrasten mellom de flotte truende skyer og den gamle slitne (?) båten. Klart godkjent fra meg. Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Kan legge til at dette kun er én eksponering, med bruk av et 4-trinns GND-filter. Ikken noe HDR her i gården gitt. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Meget fint bilde. God bruk av vidvinkel og fin komposisjon. Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med er himmelen. Jeg synes kontrasten er litt overdrevet, spesielt i øvre kant. Himmelen er (i hvert fall delvis) blitt mørkere enn refleksjonen av himmelen. Det går som kjent ikke an Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Kan legge til at dette kun er én eksponering, med bruk av et 4-trinns GND-filter. Ikken noe HDR her i gården gitt. Det ante meg - var for naturlig til å være HDR. Et meget godt argument for GND filter dette bildet. Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 For ikke å snakke om at det har spart meg for timesvis med etterarbeid. Det er kun enkel redigering i LR samt en liten runde i PS for oppskarping og resizing. Kostet meg 3k, men jeg synes det var verdt det. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Woah, IceFox har brutt seg fri fra den onde redigerings-sirkelen. NYDELIG!!!!!!!!!! Alt klinger riktig. Jeg er en racer i å finne irriterende elementer i bilder, her finner jeg ingen Du velger ut et flott motiv, reflekterer flotte farger og har en glimrende komposisjon. Fortsett å ta gode bilder:) Quote: "For ikke å snakke om at det har spart meg for timesvis med etterarbeid." Og ikke glem at nå blir lange lukkertider mye enklere:) For de som digger det. Endret 31. juli 2008 av abbarve Lenke til kommentar
Inc Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Kanskje min skjerm men er ikke skyene en tanke mye lilla? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Stemmer at de er en smule lilla, ja. Lagt på i etterbehandling, og liker looken. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg synes den lilla fargen gjorde bildt veldig bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå