Gå til innhold

iphone 3g uten netcom?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som har erfaring med å kjøpe iphone i USA? Jeg skal ta meg en tur over dammen om ikke så lenge og en kompis vil at jeg skal kjøpe med en iphone til ham.

Så vidt jeg har forstått så må man binde seg til AT&T, noe som for det første er ikke er ønskelig og for det andre kanskje ikke er mulig ettersom jeg bor i Norge.

Lenke til kommentar
Noen her som har erfaring med å kjøpe iphone i USA? Jeg skal ta meg en tur over dammen om ikke så lenge og en kompis vil at jeg skal kjøpe med en iphone til ham.

Så vidt jeg har forstått så må man binde seg til AT&T, noe som for det første er ikke er ønskelig og for det andre kanskje ikke er mulig ettersom jeg bor i Norge.

Mulig det er som i tyskland, jeg hørte om det var mulig å kjøpe iphone der, men måtte være statsborger og ha bankkonto i landet.

Lenke til kommentar

Lurer også på dette. Sendte nettopp mail til herr Cole for å høre om man må betale på forskudd eller om man får dem tilsendt i oppkrav.

Prøvde forressten å ringe mobilnummeret i annonsen og det er ikke i bruk, heller ikke et annet nummer jeg fant i annonse fra samme man på www.itpro.no

Lenke til kommentar
Lurer også på dette. Sendte nettopp mail til herr Cole for å høre om man må betale på forskudd eller om man får dem tilsendt i oppkrav.

Prøvde forressten å ringe mobilnummeret i annonsen og det er ikke i bruk, heller ikke et annet nummer jeg fant i annonse fra samme man på www.itpro.no

Gir du en lyd om du får noe svar da?

Spmet er vel om det er bedre å unne seg de lappene ekstra men heller få ordentlig garanti og vite at du får varen;)

Lenke til kommentar
Sitter her å regner ut hva som lønner seg, billigste abonnoment fra netcom med 16 gigg, eller bryte avtalen og bruke telenor kontant som jeg har i dag, men finner ikke alle prisene fra telenor. Er da mb på nettet jeg ikke finner?

så langt: 1,49*100= 222,01 kr for ringing + 0,69 for start avgift, så har man sms som er; 0,69*100 = 69 kr. noen som kunne hjulpet meg å finne til mb på nettet å linket?

Er det startpris på samtalene inni de 100 ringemiuttene som netcom har med per mnd?=/

Nei det er ingen startpris på de innkluderte minuttene, men ved oppbrukt betaler du vanlige takster som et smarttalk abbenoment men med en datapris på 5 kr pr. MB.

Mer innformasjon finner du på netom sine sider. https://netcom.no/iphone.html

Lenke til kommentar
Dette koster prisen av telefonen (2290), en mnd. abb (399) og 2400 kroner i bruddgebyr, og er selvsagt helt lovlig. Når du er ferdig med det kan telefonen brukes med absolutt alle simkort uten noen problemer.

Jeg mener jeg har lest at bruddgebyr er konstant?

Da må det være billigere å betale 1 kr for telefonen, 1099 for en måneds abonnement og 2400 i gebyr? Det blir jo faktisk nesten billig? Eller er det noe jeg ikke har forstått?

Jørn

Lenke til kommentar

Mulig det er som i tyskland, jeg hørte om det var mulig å kjøpe iphone der, men måtte være statsborger og ha bankkonto i landet.

AT&T er nok ganske strikte ved åpning av abonnement. Jeg var innom en butikk for et par dager siden og fikk høre at som nyinnflyttet, måtte jeg regne med at de krevde et depositum på $500 for å få abonnement hos de.

Grunnen til dette er at kredittsjekk foregår annerledes her borte enn hva vi er vant med. Mens man i Norge ser etter noe negativt, sjekker man her også om det er noe positivt. Derfor kan det faktisk være positivt å ha et par kredittkort liggende som man ikke bruker, bare for å vise at man har hatt kredittkort og aldri har vært sene med å betale på de.

Får man ikke kredittkort, har bankene egne løsninger som skal hjelpe kundene å bygge credit score. Noe som visst nok skal hjelpe, er å fryse penger i et år på en konto, for så å få et kredittkort med kredittgrense lik innsatt beløp. Betaler man som man skal på kredittkortet, boostes din credit score.

Lenke til kommentar

Nei. Bruddgebyret er på 2400,- med det billigste abonnementet, 3000,- med medium og 3500,- kroner med large. Vil man bryte avtalen, lønner det seg derfor å kjøpe telefonen med det billigste abonnementet, Italk small.

Lenke til kommentar

Nei. Bruddgebyret er på 2400,- med det billigste abonnementet, 3000,- med medium og 3500,- kroner med large. Vil man bryte avtalen, lønner det seg derfor å kjøpe telefonen med det billigste abonnementet, Italk small.

Merk at det er forskjellige priser på 8GB og 16GB modellene.

Lenke til kommentar
Merk at det er forskjellige priser på 8GB og 16GB modellene.

Merk at bruddgebyret er det samme på 8 og 16GB. Uansett hvilken av de to man velger, vil det fortsatt lønne seg å kjøpe den med Italk small.

Er du sikker på at bruddgebyret er det samme? Jeg måtte betale 2700 kroner, og jeg har 16GB og iTalk Small.

Edit: iTalk Small vil uansett lønne seg, men jeg er temmelig sikker på at bruddgebyret stiger hvis du velger 16GB fremfor 8GB.

Edit2: Jeg tok feil, beklager. De 2700 kronene var inkludert månedsavgiften.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Hei, jeg lurte på om det er slik at, hvis jeg bryter abonementet med netcom for å bruke mitt telenor kontant abonnenement, må betale for å være på mitt trådløse nettverk hjemme eller andre trådløse nettverk for den saks skyld?

Endret av LaBe
Lenke til kommentar
Nei, det er gratis, på samme måte som det er gratis å koble seg til et trådløst nettverk med en pc/annen telefon.

Okei, var det jeg trodde ja. Da kan man altså kjøpe en Iphone å få det Telenorabonnenmentet man vil for 4200 elns. Og da ringe og sende meldinger for de prisene d har, tror jeg skal greie meg med å bruke internett der jeg har mulighet til å koble meg opp til et trådløst nettverk.

Tror dere dette er en god løsning som vil fungere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...