Tabris Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Jeg fikk Gothic 2 i posten i dag (kjøpt nytt) og installerte det. Selve installasjonen gikk knirkefritt. Når jeg starter opp spillet så kommer logointroene til JoWood og Piranha og deretter blir skjermen svart. Musikken kjører og jeg antar at jeg har kommet til menyen, men skjermen er svart. Tastatur virker og etter tilfeldig trykking har jeg nok valgt "New Game" og spillet starter. Introfilmen kommer, den ser jeg uten problemer, men når da selve spillet begynner blir skjermen igjen svart. Jeg hører dialogen og kan også klikke for å høre mer dialog, men jeg ser ingenting. Alt + Tab gjør at jeg skjermbildet blir mindre og kommer i bakgrunnen, og da kan jeg se en form for grafikk, men det ser ikke helt riktig ut (ingen av karakterene har hår, en av dem har ikke klær og ser "uferdige" ut). Forsøker jeg Alt + Tab igjen skjærer hele spillet seg med hakking, opphenging og rare fargefasonger på skjermen. Alt som funker da er Ctrl Alt Del etter litt fikling frem og tilbake. Jeg har prøvd følgende: - Laste ned Gothic 2 vdfs patch - Laste ned oppdaterte drivere til skjermkortet (har ATI Mobility Radeon X1400 (Omega 3.8.442) - endre fra 16 til 32 bit i INI-filen - endre til window-skjerm i stedet for fullscreen i INI-filen - endre scaleVideos fra =1 til =0 (vet ikke hva dette gjorde) - endre oppløsningen fra min standard 1440 x 900 til 800 x 600 - deaktivere visuelle tema og/eller kjøre i 256 farger i .exe filen - avinstallere og installere spillet på nytt Ingenting av dette hadde den minste effekt (eneste var at å endre til 256 farger gjorde at jeg fikk en error message som gjorde at jeg ikke fikk startet spillet engang ). Jeg fikk også beskjed om at anti-aliasing skulle være deaktivert, noe den har vært hos meg gjennom hele prosessen. Annen info om min maskin (laptop): Dell Inspirion 9400 Windows XP, service pack 2 1,83 GHz 1,00 GB RAM Er det noen her som har lignende erfaringer eller vet om annet som kan hjelpe? Jeg har gått fullstendig tom for alternativer eller hva det er som kan være galt. Edit: Jeg har fått bekreftet at det ikke er noe galt med disken. Min samboer fikk installert spillet på sin maskin (etter å ha lastet ned patchen) og jeg har spilt det litt der. Da fikk jeg også bekreftet at det lille jeg så av den første dialogscenen definitivt har en helt, helt feil, grov og forenklet versjon av grafikken som egentlig skal være i spillet. Så jeg lurer fortsatt på hva det er som gjør at jeg ikke får kjørt spillet skikkelig på min maskin. Endret 30. juli 2008 av Tabris Lenke til kommentar
cannavaro Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 har du de siste driverne til ditt skjermkort? har du noen bilder av spillet, både når det fungerer og ikke fungerer, det kan være til hjelp Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Ja, laste ned drivere til skjermkortet var en av tingene vi prøvde. Jeg har ikke bilder, dessverre, men takk for svar. Lenke til kommentar
cannavaro Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 bare trykk på print screen (prt scr) når det kommer, så går du i paint/photoshop eller noe lignende og limer det inn der, så kan du bare lagre det en plass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå