Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vista 32-bit, D-Link DWL700AP og Linksys WMP54G => null nett

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har bannet i 4 dager nå.

Mottok ny PC fra Komplett.no basert på ASus M3N78-EMH hovedkort, men dessverre uten trådløst nett.

Jeg kjøpte så et D-Link G510 nettkort i den tro at det vil være optimalt kompatibelt med mitt D-Link DWL 700AP tilgangspunkt. Men neida; PCen ser nettet, jeg legger inn 10-tegns WEP-passord, trykker Connect og PCen går rett i "Windows cannot connect to 'SSID'". Kobler så til tilleggsantenne (CNET 6dB), uten noen effekt. Skifter så ut kortet md et Linksys WMP54G, men gir akkurat samme resultat.

Har også forsøkt å koble opp til et annet nett med annen basestasjon som brukte WPA, har skrudd av og på kryptering i min basestasjon, har endret kanaler, forsøkt å endre mode (B/G) etc... ingenting hjelper.

5 andre PCer er på samme nettet, fra samme sted, med ulike nettkort, men dog har alle XP. Jeg har Vista SP1.

Noen tips?

Endret av stiang
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Bare så det er sagt, jeg har ikke veldig mye peiling og har heller ikke Vista selv - enda... Men.. Jeg har hørt noe i min omgangskrets om at Vista har en del nye nettverksprotokoller og diverse i forhold til for eksempel XP. Har oppfattet det slik at andre har måttet gå inn i nettverksinnstillinger og deaktivere unødvendige protokoller og nettverkstilkoblinger for å få vista til å gjenkjenne det tiljgengelige nettverket riktig.

Ellers, har du prøvd nettverkskortet ditt i en XP basert maskin for å eliminere muligheten for feil med kortet? -Du skriver jo at du har prøvd et annet kort i vista maskinen så.. Sikkert ikke det.

Som sagt, ikke mye peiling men tenkte det kunne være relevant..

Ole

Endret av TheUsual
Lenke til kommentar

du har ikke slått av SSID broadcast i AP'en da? eller aktivert MAC filtrering eller no lignende? eller noen andre instillinger i AP som begrenser hvor mange klienter som kan koble seg til.. prøv å resett ruter til fabrikkinstillinger og så se om du får kobla til

Lenke til kommentar
du har ikke slått av SSID broadcast i AP'en da? eller aktivert MAC filtrering eller no lignende? eller noen andre instillinger i AP som begrenser hvor mange klienter som kan koble seg til.. prøv å resett ruter til fabrikkinstillinger og så se om du får kobla til

HELT sikker. Testet begge disse, har resatt routeren også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...