godingen00 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Hei. Jeg har laget et skjema over armevingene mine. Dette skal jeg fylle inn hver gang jeg tar armhevinger. ( 3 ganger i uka.) Dato, Armhevinger sett 1, Armhevinger sett 2, Armhevinger sett 3. Det er et problem.. (??) På det første settet, tok jeg 27 armhevinger. På det andre settet og siste settet tok jeg 11. Er ikke det litt rart? Blir helt skutt etter det første settet. Presser meg alt jeg har, og knekker på 27. Triceps er skutt, samme med brystet. På de 2 siste settene er jeg nesten ødelagt. Altså, er det sånn jeg burde trene syns dere? - Det er vel bra trening? Eller burde jeg heller ta 12x4 da f.eks? Lurer veldig på dette. Noen innspill? - På forhånd, takk Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Er vell rimelig vanlig dette siden du presser deg helt ut etter første "settet". Prøv heller, som du sier, 12x4. Lenke til kommentar
godingen00 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Takk for svar Er litt redd for at jeg ikke yter max hvis jeg tar 12x4, men sikkert. Prøver Endret 30. juli 2008 av godingen00 Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Hehe, det er nok flere med deg. Ville kanskje prøvd 15x3. Lenke til kommentar
godingen00 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 15x3 høres bra ut (Y) Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) For endel år siden (var vel 17-18) hadde jeg ett temmelig sykt program. Jeg startet på 20 reps, ventet 3 min så 15 reps, 3 min pause igjen så 10 reps. Gjorde dette 3 ganger daglig, omtrent hver eneste dag!! (hadde som mål hver dag). For hver gang så økte jeg med en rep på hvert av settene så neste gang var det 21 reps, 16 reps, 11 reps. Jeg økte da altså med 3 rep hver eneste dag. Kunne ca ta 40-45 rep før jeg begynte så var lett i starten, men allerede etter 10 dager var det jo 50 rep, 45 rep, 40 rep så skulle ikke mange ukene før det ble skikkelig tungt. Jeg måtte hele tiden senke kravet for sett nr 2 og sett nr 3. Så når jeg var på 60 rep, så ble det 60, 50, 40. Jeg husker jeg kom over 100 rep, tror det var 110, og hadde da noe som 110, 90, 70. Kan da tenke 250 reps 3 ganger daglig, det slet på. Når jeg stoppet tror jeg hadde fått noe betennelse i korsryggen eller no. Gjorde vondt i korsryggen lenge etterpå og de siste dagene var jeg så utmattet og holdningen så dårlig at jeg nesten ble lettet når jeg måtte stoppe. Ofte når jeg begynte var jeg musklene kalde så var nok ikke så lurt. Programmet jeg kjørte heller var nok ikke det beste heller. Jeg var ung og ville bli kongen av armhevinger. I starten øker du veldig fort, og ting føler greit. Selv om jeg tok bare 40-45 rep i starten så husker jeg at når jeg hadde 50-60 rep så gikk det ganske greit og var først når jeg begynte å komme opp i 80-90 at jeg begynte å slite. Det var selvfølgelig ganger som jeg ikke klarte det, men skulle jeg f.eks ta 85 og ikke klarte det så måtte jeg fortsatt ta 86 neste gang. Når jeg var under 100 var det veldig få ganger jeg ikke klarte det, var stortsett på sett nr 2 eller sett 3 det gikk dårlig. Likevel når jeg passerte 100 så begynte jeg å bli helt utmatta. Endret 31. juli 2008 av Lambada Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå