Evju Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Har akkurat kjøpt meg et Sigma 18-125mm til 400D apparatet mitt. Når jeg skulle skru det på i dag, fikk jeg meg en ubehagelig overraskelse. Det kommer en rar skurrelyd fra objektivet konstant mens det står på. Eller, ikke konstant, for når jeg trykker på nedblendingsknappen blir det stille. Hva er galt? Er dette en klagesak? Kan ikke huske at objektivet jeg testet har bråket sånn... Endret 30. juli 2008 av Evju Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Er det bildestabilisator (OS) i objektivet? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Det er ingenting galt med objetkivet - det er bildestabiliseringskretsen som jobber. Du hørte nok ikke noe i butikken, da det er noe mer støy der (normalt). Tom Lenke til kommentar
Evju Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Selv om den er skrudd av bråker det like ille? Jaja, sånn er det Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jada, objektivet bråker (og bruker strøm) selv om OS er slått av - det er for å holde linsegruppen til OS på plass. Er du ellers fornøyd med objektivet? Tom Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) dette har vært diskutert før, da var det noen som hadde en teori om at mekanikken i OS'en fortsatt gikk, men at den var koblet fra linseelementene, aner ikke om det stemmer, men IOM at objektivet fortsatt lager lyd kan det jo hende det stemmer edit: litt sen Endret 30. juli 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
Evju Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Jada, objektivet bråker (og bruker strøm) selv om OS er slått av - det er for å holde linsegruppen til OS på plass. Er du ellers fornøyd med objektivet? Tom Har enda ikke fått tid til å teste det ut noe særlig enda, men har ingen negative opplevelser med det enda. Merker at bildestabilisatoren hjelper bra Takk for hjelpen! Skal få testet det ut over de neste to (ferie-)ukene Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Håper du har noen tøffe bilder til oss som du kan bruke i Bildekritikken, når du kommer tilbake fra ferien. Tom PS. OT: Ser av siggen at du har en Cooler Master Centurion 534 kasse. Har akkurat brukt den til å lage en PC med 5 DVD drev ... Synes det er en bra kasse. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 helt OT, hva skal du med 5 dvd drev tom? piratkopiering på semiproffesjonelt nivå? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 helt OT, hva skal du med 5 dvd drev tom? piratkopiering på semiproffesjonelt nivå? Rippestasjon - etter en disk-krasj, så må jeg rippe 7-800 CD-er på nytt (mine egne). Og jeg har ikke tenkt å bruke 3-4 måneder denne gangen. Må bare lage noen script først. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 1 ord: BACKUP sry kunne ikke dy meg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 1 ord: BACKUP sry kunne ikke dy meg Det var den eksterne backup disken som ramlet ned fra stuebordet, mens jeg holdt på å gjenoppbygge serveren. Man må ha backup av backupen også. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 uff surt Gjett om. Men trøsten er at nå blir rippestasjons-prosjektet, som en kompis og jeg har pratet om i mange år, en realitet. Tom Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) OT:Flaks det var backupen av backupen da. Tenk om det hadde vært _alle_ bildene ? Gjett om. Men trøsten er at nå blir rippestasjons-prosjektet, som en kompis og jeg har pratet om i mange år, en realitet. Tom Han med den grønne jeep'en som er kompisen ? ps. hvis du bruker windows er autoit bra til scripting. Endret 30. juli 2008 av yxrkt Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 OT:Flaks det var backupen av backupen da.Tenk om det hadde vært _alle_ bildene ? Der er jeg sikret - har minst tre kopier. CD'ene er det ikke så farlig med, da CD'ene i seg selv er en backup. Gjett om. Men trøsten er at nå blir rippestasjons-prosjektet, som en kompis og jeg har pratet om i mange år, en realitet. Tom Han med den grønne jeep'en som er kompisen ? Han er en kompis; men det er ikke han jeg har dette prosjektet sammen med. Han er foråvrig ferdig med å rippe - hrldiggrisen. ps. hvis du bruker windows er autoit bra til scripting. Takk for tipset; men det blir nok en linux basert løsning. Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Han er en kompis; men det er ikke han jeg har dette prosjektet sammen med. Han er foråvrig ferdig med å rippe - hrldiggrisen. Såpass ja. hils han hvis du husker på. det er onkeln min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå