Bone Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Heisann! Først og fremst: All musikken min er kjøpt (bortsett fra noen live/bootleg -plater) Jeg har mistet coveret til Midnight Choirs første skive med samme navn, fra 1995. Har mistet det for mange, mange år siden.. Men, jeg har fortsatt musikken på PC-en min! Jeg scanner inn alle coverne mine og legger de inn i .mp3 -fila som tag.. Men, jeg mangler altså til nevnte skive.. Er det noen som kunne ha hjulpet meg med å scanne inn og sende til meg? Altså i decent kvalitet? For følgende, http://aldeloner.com/wp-content/disco/mc_1995_mc.jpg, er av litt liten oppløsning.. All hjelp settes pris på. For info så scanner jeg alltid 2 versjoner av coveret (330x300 pixels @ 72 dpi, og 1376x1376 @ 300 dpi). Det første for å legge inn som tag, og det andre som "bakgrunnsfoto" .. vel.. har ikke brukt sistnevnte til noe fornuftig.. Et bilde til å ha "sånn i tilfelle", liksom! Men, som sagt.. all hjelp er bra hjelp! Håper noen kan hjelpe meg! På forhånd takk!! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Ingen som har CDen liggende og kunne tenke seg å hjelpe? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Du har musikken på PC-en som MP3? Da anbefaler jeg deg virkelig å kjøpe albumet på nytt og deretter rippe det til FLAC isteden. MP3 er lossy og kan ikke betraktes som en sikkerhetskopi av CD-en. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Ingen som har CDen liggende og kunne tenke seg å hjelpe? Har CDen, men scanneren min er b0rked. Sorry Lenke til kommentar
Bone Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Du har musikken på PC-en som MP3? Da anbefaler jeg deg virkelig å kjøpe albumet på nytt og deretter rippe det til FLAC isteden. MP3 er lossy og kan ikke betraktes som en sikkerhetskopi av CD-en. Ja: Hver gang jeg kjøper en CD, så er det det første jeg gjør å rippe den.. Men, i .mp3 -kvalitet! Og, jeg synes faktisk at .mp3 kvalitet i 192kbps fungerer greit nok til mitt bruk (men, jeg hadde kanskje valgt noe mer, toppen 320 hadde jeg skulle rippet alt på nytt igjen). FLAC tar jo sykt mye større plass, og siden jeg har et sted mellom 500 og 550 CD'er, så vil det ta altfor stor plass, synes jeg, da jeg egentlig kun spiller musikk fra PC (eller .mp3-spiller). Mine rippinger er ikke ment som sikkerhetskopi i den forstand, men kun som avspillingsmedium.. Men, som en løsning på mitt problem, så har jeg vurdert å kjøpe den igjen ja.. Jeg liker ikke helt at den er borte! Ingen som har CDen liggende og kunne tenke seg å hjelpe? Har CDen, men scanneren min er b0rked. Sorry You get it fixed, I tell ya! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå