Gå til innhold

Vista 64 home premium sp1 vil ikke installere

Anbefalte innlegg

Jeg har putta inn ny cpu, ny bios, og kjøpt vista 64 oem.. Jeg har 2 ide disker og 2 sata. den ene ide er oppstart med en 70Gig partisjon)

Montering av cpu gikk greitt, vifte var et helvete.. Jeg turte ikke trykke så hardt på den originale cpu vifta at den klikka på plass (8500 boxed) så jeg skrudde den gamle (god vifte) hardt fast i stedet... (gammel pasta) cpuen ligger på 51-57 grader og jeg får ingen feilmeldinger..

Når jeg oppgraderte bios på asus p5b`en så stokka den om på diskene mine slik at xp ikke boota lenger, og jeg klarte ikke få den til å boote heller med å "stokke tilbake diskene" .. ntdlr missing eller noe slikt... Den registrerte også at jeg hadde 800 ram .. mens jeg HAR 667 (så jeg måtte inn i bios og gi beskjed om det)

Jeg tenkte, siden jeg skal legge inn nytt os, bare legger jeg inn vista og regner med at den (som xp kunne) kan fdiske og formattere disken/partisjonen og installere seg der.. .. men den sier den klarer ikke formattere (etter å ha kommet til 100% formattering)

Jeg vurderer å prøve med en annen disk, men jeg har ingen tomme / experimenterbare disker i dag.. i så fall må jeg skaffe meg en ny.. kunne jo selff kjøpt en dedikert boot disk, men bare hvis det sansynligvis løste dette problemet .. Er det dumt av meg å kjøre bootdisk på ide når jeg har sata disker ?? tips please :)

Hva tror dere kan være galt ? disk? for lite power (500W mist v3) funka jo med xp? og den nye cpu en bruker mye mindre strøm enn min gamle 540 3,2 (eller?)

Kan det være mulig at den krangler på at ikke diskene er tomme (siden dette er en oem versjon av vista? jeg prøvde tilogmed å fdiske partisjonen i xp, og så switche til vista install..) (jeg trenger kanskje ikke si at det er en kjøpt og betalt versjon av vista så DEN funker (regner jeg med iallefall) :)

duo8500+1024x2+512x2 5300, 2 ide (en boot) 2 sata + sata dvd-rw etc..

Endret av Qbiq
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...