Gå til innhold

Trenger informasjon om informasjonsteknologi

Sindra

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen av dere som har tatt bachler i informasjonsteknologi og kan fortelle meg litt mer hva det går i? Har tenkt på dette studiet, men er litt usikker. Trenger man f.eks kunne masse programering på forhånd? Hvordan er det og få seg jobb etterpå, og hva er ca gjennomsnittslønn?

Syntes dette virker som et spennende syudie, men finner ikke alt for mye info om det, derfor jeg håpper noen her inne som sagt, har tatt dette og kan fortelle meg litt mer.

Håper på snarlig hjelp/svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du trenger ikke å kunne programmering fra før, men det blir jo lettere om du kan noe(om du da ikke har innøvd mange dårlige vaner).

For å finne ut hva studiet handler om kan du jo kikke på fagene man skal ha. F.eks. informatikk på ntnu:

http://www.ntnu.no/studier/bit/oppbygging

Mange fag har hjemmesider, f.eks.:

http://www.idi.ntnu.no/~algdat/

Jeg kan ikke noe, men vil isåfall lese en del før skolestart, vet du hvilken type programmering det er snakk om? Og hva annet enn programmering gjør man? Vet det er egne sider for faget, men føler det står så dårlig forklart der, derfor kjekt om noen kunne fortalt litt om hvordan studiet er...;)

Lenke til kommentar

Jeg har en Bachelor i informatikk fra NTNU, men det du spør om er ganske vidt. Bachelor i informasjonteknologi kan være så mangt, noen spesiell grad/skole du tenker på?

Hvis du fokuserer på programmering under studiet så er det ikke noe problem å få seg jobb etter på (med ok resultater da vel og merke). Du trenger ikke å kunne noe på forhånd og på de fleste skolene er det Java som er hovedspråket.

Lenke til kommentar
Jeg har en Bachelor i informatikk fra NTNU, men det du spør om er ganske vidt. Bachelor i informasjonteknologi kan være så mangt, noen spesiell grad/skole du tenker på?

Hvis du fokuserer på programmering under studiet så er det ikke noe problem å få seg jobb etter på (med ok resultater da vel og merke). Du trenger ikke å kunne noe på forhånd og på de fleste skolene er det Java som er hovedspråket.

Er Bergen som er interessant... Vet det sikkert er ganske åpne spørsmål, beklager det;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...