troari Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Så dato Endret 19. desember 2008 av troari Lenke til kommentar
El_Cabron Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg får vel legge inn min løsning i tilfelle noen skulle havne i samme suppa en vakker dag. Jeg prøvde "alt" som var gratis og som kunne plukkes ut fra en annen PC jeg har. Bytte minnebrikker, skjermkort, sette inn CPU på nytt, reset av BIOS osv, osv. Det viste seg i mitt tilfelle at det som måtte til (og som jeg ble ganske sikker på etterhvert) var å kjøpe et annet hovedkort og alt gikk som smurt. Etter en del tråling på nettet fant jeg ganske mange som hadde opplevd akkurat det samme som meg med kombinasjonen GIGABYTE Gigabyte GA-MA790X-DS4, AMD 790X, DDR2, Socket-AM2+, ATX, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 AMD PHENOM X4 9950 2.6GHZ BLACK SKT AM2 4MB 125W P (ikke bare min Phenom versjon, men også 98xx, 97xx og 96xx). Dette tyder på at den såkalte støtten for Phenom som Gigabyte påstår dette kortet har er ganske begrenset, og at sjansen for å få det til å virke på første forsøk er litt for liten. Jeg skiftet til et ASUS A3M78 PRO kort etter å ha lest mye positivt om dette sammen med Phenom CPU's, og etetr ca. 15 minutter med demontering/montering var jeg i gang med installering av Vista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå