Dark Nemesis Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Først av alt: Nei, jeg er ikke av den typen som bare tenker på penger osv. Jeg er bare nysgjerrig.. Finnes det en jobb hvor du faktisk tjener over en million (helst 2 mllioner)? Bare sleng opp. Har nemlig lyst til å vite hva slags folk som tjener mer enn en lege som har studert sinnsvakt hardt. Snakker forresten om 2 mill i USD, så jeg tror ikke det finnes noe jobb i Norge som kan matche det der. Lenke til kommentar
leech Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Første som slår meg er Aksjemegler. Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Det andre som slår meg er hvis du kommer på en sabla god idé og blir gründer i eget firma. Lenke til kommentar
oniko Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 2 mill USD? Altså 10 mill NOK. Er vel noe slikt for å være CEO i StatoilHydro. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 fotball spiller for et kjent lag i utlandet ? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Problemet med disse lønnstrådene er ofte at folk blander lønn og inntekt fra det å drive eget firma. De med eget firma blir litt håpløst å blande inn i diskusjonen, går det bra kan du tjene millioner, går det ikke bra så tjener du ingenting/taper. Hvis du snakker om å være ansatt et sted å tjene over 10 mill norske kroner så er det relativt lite utvalg. De eneste jeg vet om er de store finanshusene der du kan jobbe som aksjemegler, analytiker eller corporate rådgiver, der er det en god del som tjener over 10 mill i året. Eks: (Pareto, First Securities, Arctic Securities osv.). Der finner du lønninger på 5-20 mill i året. Utover det så er det vel toppleder i de aller største selskapene våre, men de sliter stort sett med å passere 10 mill også. I tillegg har du en del partnere i store konsulent/advokat selskaper, noen av disse tjener summer på dette nivået. Partner er personer som har jobbet lenge i selskapet og gjort det meget godt, og dermed blir deleier slik at de får en del av overskuddet. Disse er dermed i grenseland ansatt/eiere. Utover dette finner du lite/ingenting i Norge. Noen unntak med toppleder i utenlandske selskaper som har avdelinger i Norge, men dette er også et veldig lavt antall mennesker. Lenke til kommentar
Dark Nemesis Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Tusen takk for svar. Men jeg tenkte mest på USA, og ikke Norge.. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Kan egentlig tenke meg at rektorer på store og anerkjente universiteter i USA som Harvard eller Yale tjener opp mot 1mill USD. Er ikke sikker, men hadde ikke overrasket meg. Sikert noen i NASA også som tjener 1mill og over. Lenke til kommentar
Pige_85 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Selvsagt finnes det mange jobber der man tjener over millionen, spørsmålet er vel heller om det finnes en yrkesvei der du er tilnærmet garantert den lønnen... Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Leger/tannleger kan tjene over millionen. Den gamle reguleringstannlegen min tjente over 1,7 millioner i fjor, men regner med at det var før skatt. Men lønnen til leger/tannleger varierer veldig som du kanskje vet. I tillegg må de nok ta mange ekstravakter/pasienter for å nå slike summer vil jeg tro. Endret 3. august 2008 av DigitaL BlasteR Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 I utgangspunktet er det vel en veldig veldig bra ting at det er vanskelig å finne jobber hvor man tjener slike tåpelig summer her i norge. Det at de finnes i USA forklarer vel en hel del av hva som foregår økonomisk der borte. Lenke til kommentar
mMilken Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Finnes ikke _EN_ person i Norge som har 2m USD i ordinær lønn. Det å etablere et selskap har selvfølgelig ingenting med denne saken å gjøre. Det samme gjelder fotballspiller. Professorer ved eliteuniversiteter tjener LANGT fra dette beløpet. De best betalte ligger nok kanskje på ~300k USD. I midlertidig pleier ofte professorer ved universiteter som Yale å ha andre inntektskilder ved siden av, hvor de kan generere millioner. Men så er det flere yrker som har en bonusordning, hvor det er mulig å tjene 2m USD og vel så det. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Det har kommet meg for øre at enkelte timelærere ved Sjøkrigsskolen har bortimot 1500 kr i timelønn. Hvis de jobber 7,5 timer hver dag 200 dager i året, har de en brutto årslønn på 2250000 (tomillonertohundreogfemtitusen). Men det er vel lite sannsynlig at en timelærer får fulle dager, da timelærere ofte har spesialisert seg på ett eller noen få fag... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Er vel toppadvokater som klarer slike summer uten problemer. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Per 17. juli 2008 er gjennomsnittlig lederlønn i de største selskapene (mer enn 250 ansatte) nærmere 1,7 millioner kroner per år. Kilde: http://www.lo.no/s/LonnTariff1/Lederlonn/F...ederlonn/?t=116 Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Første som slo meg var jobb innenfor oljesektoren. Men gründere tjener sikkert mer. Masse mer.. Lenke til kommentar
mMilken Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Er vel toppadvokater som klarer slike summer uten problemer. Vennligst opplys oss om hvilke advokater som lett tjener 2m USD i året ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå