TTomas Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Kjøpte spiller i dag, håper på å få satt den inn så fort som mulig. Noen som har erfaringer med den? Har et spørsmål om forsterkere også, hva bestemmer hvilken forsterker jeg trenger til forskjellige basser/høytalere? Forklar litt nøye hvis du/dere gidder Endret 8. august 2008 av Tomas09 Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg likte ikke det at den bare hadde en linjeutgang, da må du stille alt av delefrekvenser og slikt på selve forsterkeren(e. Angående forsterker, så kjøper du en forsterker som har det antall kanaler og den effekten som må til. F. eks. en 500 watt monoblokk (en kanal), til subwoofer, og en 2-, eller 4-kanals forsterker til frontsett, og eventuelle bakhøyttalere. Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Han sa det han i butikken at den bare hadde 1 linjeutgang og sa at det betydde jeg bare kunne ha en forsterker kobla til, men tok han feil da? Hvordan får jeg kobla på 2 forsterkere? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Mange forsterkere har både inngang og utgang for signalet, slik at du kan "seriekoble" forsterkerene, men da kan du ikke stille delefrekvens og slikt fra spilleren, det er ulempen med det. Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Hva er delefrekvens og hva brukes det til? Men si jeg kjøper dissa 6.5" høytalerne og denna bassern, hva er det jeg skal se på får å få vite hvilken forsterker jeg trenger? Sorry for at jeg spør så mye, men vil gjerne få litt peiling på det her, takk for at du/dere hjelper Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hvis du deler av en høyttaler på f. eks. 100Hz, så spiller den enten alt over eller alt under den frekvensen. Du fjerner det frekvensområdet som høyttaleren ikke kan spille, rett og slett. Angående den suben, så burde du kjøpe med 4 ohm motstand, ellers får du ganske lite effekt ut av forsterkeren. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Denne forsterkeren burde klare jobben. dynabel bf 0756 4*75w + 2*200w. Da brokobler du bak kanalene til subben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå