Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bilstereo, middels prisklasse til Volvo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte spiller i dag, håper på å få satt den inn så fort som mulig. Noen som har erfaringer med den?

Har et spørsmål om forsterkere også, hva bestemmer hvilken forsterker jeg trenger til forskjellige basser/høytalere?

Forklar litt nøye hvis du/dere gidder :)

Endret av Tomas09
Lenke til kommentar

Jeg likte ikke det at den bare hadde en linjeutgang, da må du stille alt av delefrekvenser og slikt på selve forsterkeren(e.

Angående forsterker, så kjøper du en forsterker som har det antall kanaler og den effekten som må til. F. eks. en 500 watt monoblokk (en kanal), til subwoofer, og en 2-, eller 4-kanals forsterker til frontsett, og eventuelle bakhøyttalere.

Lenke til kommentar

Hva er delefrekvens og hva brukes det til?

Men si jeg kjøper dissa 6.5" høytalerne og denna bassern, hva er det jeg skal se på får å få vite hvilken forsterker jeg trenger?

Sorry for at jeg spør så mye, men vil gjerne få litt peiling på det her, takk for at du/dere hjelper :)

Lenke til kommentar

Hvis du deler av en høyttaler på f. eks. 100Hz, så spiller den enten alt over eller alt under den frekvensen. Du fjerner det frekvensområdet som høyttaleren ikke kan spille, rett og slett.

Angående den suben, så burde du kjøpe med 4 ohm motstand, ellers får du ganske lite effekt ut av forsterkeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...