Gå til innhold

Erstatningskrets til HL0301B ?


Anbefalte innlegg

Trenger følgende IC eller en som kan erstatte den: HL0301B

Noen som kjenner til denne kretsen? Regner med at det er en enkel tellekrets. Den hører til en LED lampe som skifter farge, denne kretsen stytrer hvilke LEDer som skal lyse.

post-167570-1217613429_thumb.jpg

Endret av erandre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for innspill, men ASIC er fabrikanten. Jeg har funnet kretsen på en rekke kinesiske nettsider, men det hjelper meg lite. Oversatte en med Babelfish. Her er den detaljerete informasjonen fra denne siden... Hjelper dette?

 

***********************************************************************************

 

Model H0301A Factory ASIC

 

 

Outline

 

HL0301A is three group output LED driving circuits. May cause three kind of colors LED to combine seven kind of different mixture colors. The especially qualify ultrasonic wave atomizer's light decoration, certainly may also use in other related situations.

 

 

Characteristic

 

l The working voltage high - may the direct drive many only connect LED.

 

l The output current big - may direct drive many only parallel LED.

 

l Frequency range wide - built-in 5 levels of frequency dividers, output cycle millisecond level to a minute level.

 

 

The characteristic 1- output currents are big

 

The output current is greatly refers to each group output current to reach 60~80mA the situation. Requests VDD not to be lower than 12V, by generally Gao Liang LED best operating current 15~20mA computation, after each road may the direct drive 4 strings (2~3 connect and add limiting resistor, again parallel). Suits the vehicle to carry the ultrasonic wave atomizer use.

 

The characteristic 2- maintain the time is long

 

This integrated circuit built-in multistage frequency divider, may work Yu Jiaodi the frequency, each road lightens LED the time to be possible to amount to several minutes.

Lenke til kommentar

Jeg bladde gjennom halvlederprodusenter på alldatasheet.com og fant kun en produsent ved navn Innovasic Semiconductor som inneholdte ordet asic. Dette tror jeg ikke er riktig produsent.

 

Som det står på wiki: Application-specific integrated Circuit så er en ASIC laget akkurat til sitt område, og er ingen generell krets.

 

Det er mulig du finner beskrivelse på hvordan den oppfører seg, men jeg tviler på at du klarer å skaffe en tilsvarende krets.

 

En løsning kan jo være å lage en krets med tilsvarende virkemåte f.eks en FPGA eller en mikrokontroller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...