SirEmanon Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Har nettopp skiftet til D-Link router (DIR-655). Alt virker bra med de trådløs tilkobling, men hovedmaskin som er koblet med kabel har jeg fått et problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Internet Explorer virker kun i ca. 20 sek. Og da kommer denne meldingen opp: Trykker på ”se etter løsning…….” og da lukker programmet seg. Får også opp følgende problemsignatur: Navn på problemhendelse: APPCRASH Programnavn: iexplore.exe Programversjon: 7.0.6001.18000 Tidsstempel for program: 47918f11 Navn på feilmodul: mshtml.dll Feilmodulversjon: 7.0.6001.18063 Tidsstempel for feilmodul: 48115ec8 Unntakskode: c0000096 Unntaksforskyvning: 002d61a9 OS-versjon: 6.0.6001.2.1.0.768.3 ID for nasjonal innstilling: 1044 Tilleggsinformasjon 1: fd00 Tilleggsinformasjon 2: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160 Tilleggsinformasjon 3: fd00 Tilleggsinformasjon 4: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160 Er det noen som kan hjelpe. Er litt ”grønn” på dette området. Lurer på om det finnes en fungsjon som stiller IE tilbake til ”fabrikkinstillinger”. Det må nevnes at Firefox virker strålende. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) ja du kan "fabrikkresette" IE ved å gå på verktøy - alternativer for internett - avansert - tilbakestill men tviler på det er nok siden det er feil på en dll fil. du kan prøve å reparere IE hvis du har installasjonscden til Vista. sett den i og skriv FSC /Scannow i ledetekst (skriv cmd i start søk feltet og trykk enter så får du frem ledetekst). sjekk og at du har alle oppdateringer fra windows hjelper ikke dette så vil det hvertfall hjelpe å reinstallere vista siden IE7 er integrert her, men det fikser jo det meste hehe. mulig det er noe virus lignende som har skadet IE så jeg ville kjørt diverse virus og spyware søk for å se om du finner noe, sjekk veiledningen i første post her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 jeg hadde ett problem med at en dll fil manglet i Firefox. feilen var da at et heuristisk virusprogram som jeg hadde (threatfire) reagerte på at Firefox dupliserte seg og trodde dette var oppførsel fra et virus, og spurte om jeg ville sette filene i karantene, jeg tenkte ja dette er sikkert en trojaner eller no som prøver å gjøre noe skummelt så jeg sa ja til dette.. neste gang jeg prøvde å starte firefox manglet det en .dll fil og firefox funka ikke. jeg hadde jo glemt dette da så brukte laang tid på å finne ut av det, hjalp ikke reinstallere. måtte slippe løs filene fra karanten i threatfire for at det skulle fungere igjen. har nå avinstallert threatfire da jeg føler at jeg ikke har peil nok til å ha et heuristisk antivirus/brannmur (altså som søker på oppførsel av programmer istedetfor kjente virussignaturer) Endret 30. juli 2008 av madmats Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå