Vegard_ Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Legger inn ett bilde jeg gjerne ville hatt litt kritikk på. Jeg liker det godt selv, men skulle gjerne hatt hele blomsten i fokus, men utenom det er jeg fornøyd. Dere er det gjerne ikke, så si ifrå Forresten, Det er det siste bilde tatt med D200en Endret 30. juli 2008 av Vegard_ Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Det er alt for uskarpt til at bildet er brukbart... Stygge refleksjoner på fluen i tillegg. Brukt blits eller kun sollys? Stikk heller ut litt senere eller veldig tidlig på morgen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Det er ikke min genre, blant annet for den fordrer teknisk perfeksjon. Man slipper ikke unna det, for det er en rein teknisk disiplin. Så reven har rett. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Som PM poengterer, ja, er makro en fryktelig teknisk genre. Åpner for lite kreativitet, selv om man selvfølgelig er nødt til å komponere bilder. Men hovedsakelig er det det tekniske som skiller klinten fra hveten. Er jo nettopp sånne ting jeg og Mr. Olsen kritiserer. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Det finnes ingen annen måte å kritisere makro på i praksis. Jeg er glad jeg slipper å forholde meg til, selv om pikselpeepere synes at mine bilder bør vurderes slik også. Dem om det, men i tilfeller som dette har de i alle fall god grunn til å gjøre det. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Av den grunn velger jeg sjelden å kommentere dine bilder. De er så langt utenfor min smak og sjanger at jeg dessverre ikke kan bidra med noe konstruktivt for din del. Stiller meg likt som Marius egentlig, og ser at hans kritikk er lite brukbar. Men du har ett bilde jeg liker godt, og det er den rustne båten i porteføljen din. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Det er ikke mulig å vurdere mine bilder kun teknisk, men man kan vurdere teknikkene som er brukt. Men det er nok mange som kun er interessert i tekniske bilder. Men alle har jo en eller annen mening om kunstneriske uttrykk også, og enten liker eller ikke liker noe. Det er unødvendig å skrive kommentarer til alle bilder man ikke liker, hvis det ikke er i en genre man liker godt. Det er unødvendig å bruke tiden sin til å fortelle verden at man ikke liker en type bilder på ny og på ny. Men av og til dukker det jo opp bilder som man liker, og da er det jo greit å bare gi beskjed om det uten å måtte begrunne det nærmere. Som de få gangene jeg kommenterer makro. Men bilder jeg ikke bryr meg om innen genren skriver jeg ikke om, kun de jeg liker. Eller som i dette tilfellet faller gjennom teknisk på viktige områder. For da er det enkelt og greit tekniske råd. Endret 30. juli 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Nettopp! Som om jeg skulle sagt det sjæl. Nå stjeler vi tråden til Vegard, stakar. Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Nettopp! Som om jeg skulle sagt det sjæl. Nå stjeler vi tråden til Vegard, stakar. klarer meg jeg vettu Men har litt mer for meg hvordan macrosjangeren fungerer nå ja:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå