Gå til innhold

Skal anskaffe vannkjøling

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg vannkjøling til pc'en da jeg føler tiden er inne. Har lest litt rundt på forumet, men har noen spørsmål om hva jeg bør kjøpe. Penger er egentlig ikke noe problem, så lenge det ikke blir så altfor mye. Hva som er i maskinen kan ses lengre nede. Har Thermaltake Armor+ kabinett å lurer litt på å kjøpe denne vannkjølingen. Helst fordi den passer til kabinettet, men er vel typisk at dette ikke er noe bra greier. Så lurer på om det er bra nok, eller at dere har forslag om bedre løsninger.

M.v.h Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette det beste av det beste eller? Lurer også på hvor radiatoren skal plasseres, skjønner ikke helt hvordan den skal sitte bak kabinettet. Hadde egentlig tenkt å bestille ifra Sidewinder, er vel like bra butikk det? Har også tenkt å klokke skjermkortet så burde vel kjøle det og, så hvordan passer det inn i loopen, er det kraftig nok pumpe osv?

Endret av Ørnen
Lenke til kommentar

Sidewinder er like mye anbefalt som PTS, har omtrent det samme utstyret.

Angående Radiatoren, så vet jeg ikke engang hvilket kabinett du har, hva har du? Det kan hende du ikke har plass til Radiatoren uten å ta til modifikasjoner (og det kan være et stort prosjekt).

Oppsettet mitt er noe av det beste, ja. Det beste av det beste er det vel ikke, da kan du sette opp 4xThermochill PA 120.3 - Noe du kanskje tjener 2-3 grader på, og det koster ikke likemye som det smaker.

Men blokkene jeg har satt opp til er det beste, ihvertfall etter hva jeg har hørt.

Har selv tenkt å gå til innkjøp av Vannkjøling, men det har latt ventet på seg, blir dyrt, men det er verdt det om du klokker PC'n og samtidig vil ha gode temperaturer i kassa di.

Lenke til kommentar

Ok, nå er jo mitt litt større enn et standard ATX kabinett hvis jeg ikke tar helt feil, men skal måle litt å slikt å se hvordan det passer inn å sånt, så antar jeg at jeg går for delene du har foreslått, har du et forslag til blokken for skjermkortet også?

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg vel egentlig det meste, får bare tenke meg litt om hva annet jeg skal ha, går for den største radiatoren, skal passe akkurat ved litt modifikasjon på kabinettet. Så får jeg heller komme tilbake når det nærmer seg montering, takker for god hjelp. :)

Lenke til kommentar

Vil denne vannblokken også fungere? Og hvilken blokk vil du annbefale her? Leste noe om at du ikke skulle blande kobber og aluminium i loopen? Kunne du ha satt opp en liste på Sidewinder av tingene jeg skal ha, hadde vært kjempe flott hvis du hadde tatt deg tid. Er ikke bare lett å velge, er så mye å velge mellom å er helt fersk på vannkjøling. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...