Ørnen Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg skal ha meg vannkjøling til pc'en da jeg føler tiden er inne. Har lest litt rundt på forumet, men har noen spørsmål om hva jeg bør kjøpe. Penger er egentlig ikke noe problem, så lenge det ikke blir så altfor mye. Hva som er i maskinen kan ses lengre nede. Har Thermaltake Armor+ kabinett å lurer litt på å kjøpe denne vannkjølingen. Helst fordi den passer til kabinettet, men er vel typisk at dette ikke er noe bra greier. Så lurer på om det er bra nok, eller at dere har forslag om bedre løsninger. M.v.h Tommy Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Den vannkjølinga du linker til er ikke bra. Skal du ha god vannkjøling til en rimelig pris, må du importere. PetrasTechShop (PTS), er å anbefale. Radiator Vifter til Radiatoren Pumpe Vannblokk til CPU Slanger 1/2" OD Klemmer Overgang fra 3/8" OD til 1/2" OD Filport Shroud's for en mer stillegående Radiator Alt dette vil koste rundt 3 lapper. Pluss Frakt. Lenke til kommentar
Ørnen Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Er dette det beste av det beste eller? Lurer også på hvor radiatoren skal plasseres, skjønner ikke helt hvordan den skal sitte bak kabinettet. Hadde egentlig tenkt å bestille ifra Sidewinder, er vel like bra butikk det? Har også tenkt å klokke skjermkortet så burde vel kjøle det og, så hvordan passer det inn i loopen, er det kraftig nok pumpe osv? Endret 31. juli 2008 av Ørnen Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Sidewinder er like mye anbefalt som PTS, har omtrent det samme utstyret. Angående Radiatoren, så vet jeg ikke engang hvilket kabinett du har, hva har du? Det kan hende du ikke har plass til Radiatoren uten å ta til modifikasjoner (og det kan være et stort prosjekt). Oppsettet mitt er noe av det beste, ja. Det beste av det beste er det vel ikke, da kan du sette opp 4xThermochill PA 120.3 - Noe du kanskje tjener 2-3 grader på, og det koster ikke likemye som det smaker. Men blokkene jeg har satt opp til er det beste, ihvertfall etter hva jeg har hørt. Har selv tenkt å gå til innkjøp av Vannkjøling, men det har latt ventet på seg, blir dyrt, men det er verdt det om du klokker PC'n og samtidig vil ha gode temperaturer i kassa di. Lenke til kommentar
Ørnen Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Som skrevet har jeg Thermaltake Armor+, en forbedret versjon av den vanlige versjonen som bare heter Thermaltake Armor. Endret 31. juli 2008 av Ørnen Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Oi, ser det nå ja Uansett, hvor du skal ha Radiatoren er et godt spørsmål. Tror heller du må gå for en Dual Radiator, og selvsagt av Thermochill PA 120.2. Tror det er mulig å få plass til den i det rommet over Harddsik-arrayet, altså ved DVD/Optisk. Lenke til kommentar
Ørnen Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Hehe, ikke alltid like lett å få med seg alt. Så jeg må ha en mindre radiator da ja. Hadde jeg ikke klart å presset inn den andre, tror ikke den kommer i veien for noe. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det er en trippel radiator, den tar omtrent like lang som et standard ATX-kabinett, bare ta av noen cm. Men husk, en Dual radiator er på ingen måte et dårlig valg! Thermochill PA 120.2 klarer å kjøle ned en GPU og CPU til en god temperatur. Lenke til kommentar
Ørnen Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Ok, nå er jo mitt litt større enn et standard ATX kabinett hvis jeg ikke tar helt feil, men skal måle litt å slikt å se hvordan det passer inn å sånt, så antar jeg at jeg går for delene du har foreslått, har du et forslag til blokken for skjermkortet også? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Denne Blokken er knall, heldekkende blokk, som altså kjøler ned det som skal Lenke til kommentar
Ørnen Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Kom til å tenke på vanntank, men trenger vel ikke det da jeg har den radiatoren? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Nei vanntank er noe du ikke trenger. Men noe praktisk er det jo med en Vanntak, litt lettere å påfylle. Men jeg ville droppet det. Lenke til kommentar
Ørnen Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Ok, er vel mulig å bruke andre vifter enn dem du henviste til antar jeg? Tenkte på Aerocool sin Turbine 2000 eller hva den heter. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Selvsagt, ville kanskje kjøpte noen stillegående 1200 Omd/min vifter, Papst har et godt alterantiv her. Lenke til kommentar
Ørnen Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Ok, da har jeg vel egentlig det meste, får bare tenke meg litt om hva annet jeg skal ha, går for den største radiatoren, skal passe akkurat ved litt modifikasjon på kabinettet. Så får jeg heller komme tilbake når det nærmer seg montering, takker for god hjelp. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jupp, og når du har fått dela, Pictures! Lenke til kommentar
Ørnen Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Vil denne vannblokken også fungere? Og hvilken blokk vil du annbefale her? Leste noe om at du ikke skulle blande kobber og aluminium i loopen? Kunne du ha satt opp en liste på Sidewinder av tingene jeg skal ha, hadde vært kjempe flott hvis du hadde tatt deg tid. Er ikke bare lett å velge, er så mye å velge mellom å er helt fersk på vannkjøling. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Det er vel bare å søke på navnene jeg linket til inn på PTS. Angående den blokken: Den passer helt perfekt, er akkurat den samme, bare at den er Svart på toppen og ikke plexi. Lenke til kommentar
Ørnen Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Hehe, ja er vel egentlig bare det. Lenke til kommentar
Ørnen Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Her er handlelisten, er det noe som mangler eller ikke stemmer? Pumpen hadde de ikke på lager, så viss de ikke har andre brukbare pumper får jeg kjøpe det en annen plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå