Gå til innhold

Fifa 09 - Spikeren i kisten for PES?

trydis

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Plukket med meg spillet i dag etter å tilfeldig ha bladd forbi en annonse i VG. Dette er første FIFA-spillet jeg kjøper siden 2001. Rusten kommer til å tyte ut av knoklene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte nettopp Fifa 09 til PS3. Tenkte å prøve PES-demoen, men har lyst til å prøve Fifa i år. Har alltid valgt PES, men PES 08 var så elendig at jeg ikke klarte motstå Fifa i år. Gleder meg også stort til nettspilling på skikkelig vis.

:D Good news. Add meg, PSN: tc47

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp spillet på Expert. Satt det inn i 360'en og startet en quick match. Det ble Liverpool-Everton, men ingen av lagene hadde sponsor merket på draktene?! Carlsberg var ikke på LFC drakta?! Har EA mistet lisensene til sponsor logoer, elller er dette en bug som blir patchet?

EDIT: Fant det ut. Når man velger norsk som språk, da vises ikke ølreklamer på drakter, men velger man engelsk så fungerer det. Sabla bra spill forresten!

Endret av mnorm
Lenke til kommentar

Jeg eier både FIFA08 og PES2008. Spilt begge mye.

I dag kjøpte jeg FIFA09, og jeg må si at dette var veldig bra. Man legger med en gang merke til den gode flyten i spillet, og de nye realistiske animasjonene. Spillet fremstår også endel raskere enn FIFA08. Man legger også merke til, at man har mye bedre kontroll over laget.

Kollisjonssystemet er veldig bra (morsomt til tider hehe)

FIFA09 fremstår som et veldig solid spill, og liker du FIFA08, kommer du til å elske FIFA09.

PES Serien, har tapt seg veldig (tenker på PES2008). PES Var bra på PS2.

Lenke til kommentar
Kjøpte nettopp Fifa 09 til PS3. Tenkte å prøve PES-demoen, men har lyst til å prøve Fifa i år. Har alltid valgt PES, men PES 08 var så elendig at jeg ikke klarte motstå Fifa i år. Gleder meg også stort til nettspilling på skikkelig vis.

Enig. Kjøpte PES08 ifjor, og var så skuffet. Spilte det mai også kjøpte jeg FIfa og har spilt det så å si hver dag inntil igår.

Det er mye mer frihet i PES men utenom det så er det ikke så mye mer med PES. Enspiller delen er dårlig, online ifjor sugde max, og når det er de to tingene jeg spiller mest så trekker det ned ganske mye

Lenke til kommentar
Kjøpte nettopp spillet på Expert. Satt det inn i 360'en og startet en quick match. Det ble Liverpool-Everton, men ingen av lagene hadde sponsor merket på draktene?! Carlsberg var ikke på LFC drakta?! Har EA mistet lisensene til sponsor logoer, elller er dette en bug som blir patchet?

EDIT: Fant det ut. Når man velger norsk som språk, da vises ikke ølreklamer på drakter, men velger man engelsk så fungerer det. Sabla bra spill forresten!

Dette med sponsor merket sjer med meg også, men da med Real Madrid og bwin, og jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være forbudt. Sjedd med en del andre lag jeg har spilt mot også..

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt FIFA 09 i en god del timer nå, og prøvespilt PES 09, vil jeg si at ja; dette er spikeren i kista for PES.

FIFA Clubs er også artig, og har brukt flere timer på det idag, hvor jeg spilte med 2 kamerater. Etter rundt 15 kamper spilt er vi ranket som nr 4 i verden, så dette er kraftig moro.

Lenke til kommentar
Dette med sponsor merket sjer med meg også, men da med Real Madrid og bwin, og jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være forbudt. Sjedd med en del andre lag jeg har spilt mot også..

Ikke skyld på spillet, skyld på staten. De er vel redde for at øyene til ungene skal smelte om de ser en ølreklame eller betting. Jeg har ikke noe problemer med å spille med engelsk språk heldigvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...