Gå til innhold

Fifa 09 - Spikeren i kisten for PES?

trydis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dommeren er det eneste negative jeg har å si om fifa 09. Har spilt en del BAP Online og det er en mengde med røde og gule kort hver omgang. Dette hadde vært greid hvis det var fortjent, men kortene kommer som regel imens det er et mål eller lignende. Iallefall noe bugs greier, håper det blir fikset på i en oppdatering.

Lenke til kommentar
hva skjer om man får rødt kort i en BAP match?

Man blir rett og slett utvist :p Du ser bare matchen.

I Clubs er det iallfall slik at hvis det er en ledig spiller/posisjon på laget (styrt av computeren), så får du denne ved utvisning. Er dere få som spiller og det er flere spillere/posisjoner ledig så blir man automatisk "Any", og du vil dermed styre resten av spillerne.

Lenke til kommentar

Er en del ting som irriterer meg grenseløst.

1) I forsvar, la oss si at motstanderen kommer i stor fart og det oppstår en løpsduell. Bytter man forsvarer stopper forsvareren opp et lite sekund, noe gjør at motstanderen da er alene gjennom. Det er svært irriterende hvis man spiller mot lag som satser på bakromspasninger.

2) Forsvaret nok en gang, AI-en til medspillerne er skrekkelig dårlig. Jeg har sluppet inn mål der to av forsvarsspillerne mine regelrett står og ser på en mann løpe forbi de. Det gjør de ikke i virkeligehten

3) Fordelsparagrafen FFS! Det hadde vært så enkelt at hvis man vil ha frispark, så trykker man på en knapp. Hvis man vil bruke fordelen så fortsetter man å spille. På den annen side, her er det elegant av EA å implementere at man får kort ved neste stans i spillet om det er alvorlig nok takling.

4) Balltap. Man mister ballen bare noen ser på den. Kanskje det er EA sin måte å endre spille på, at man ikke kan sprinte gjennom midtbanen. Jeg tror det er det, at man må være mye mer forsiktig. Men at spillerne ikke greier å slå en rett pasning når de står upresset, og medspilleren står 5 meter unna blir for teit.

5) Noen spillere er helt urealistisk raske i forhold til det de egentlig er (Les: Berbatov). Mens andre er det ikke (les: Cole)

6) Kapteiner bør ha større muligheter i BAP delen. Det er jævlig irriterende hvis noen idler, og man må vente i 4-5 minutter på de. Kapteinen bør kunne kicke folk. I tillegg burde det vært autokick på de som står i ro mer enn feks 30 sec.

På den annen side, så de tingene som virkelig imponerer meg er:

1) Fysikken. Beste jeg har sett. Fint eksempel er når spissene avslutter. Rett og slett nydelig å se på.

2) De taktiske mulighetene. En god taktiker kan snu kamper ved alle mulighetene her.

3) Det er tydelig at EA har prøvde å få mer flyt i spillet. Hvis man får det til, ser det herlig ut. Om ikke man får det til så ser det ut som kvinnefotball.

Nei, dette skal spilles mer. Håper det kommer noen patcher til det snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...