osse-mon waits for alice Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Hepp! Har lenge irritert meg over manglende muligheter over Mp3-avspilling i min 1999 SAAB 9-3. Etter diverse forsøk med FM-sendere og liknende kom jeg på at bilen min har kabelnett liggende for bruk av mobiltelefon via audiosystemet. Etter litt leting på nettet, og nedlastning av koblingsskjema skred jeg i stad til verket Først bar det til Biltema for å kjøpe en diskret bryter for å kortslutte kontakten, slik at stereoanlegget tror jeg får en telefon Det er heldigvis mange dummy-plasser i bilen, og jeg fant en av dem og smalt på plass en bryter: På baksiden ble det koblet to kabelsko med litt ledning... Bryteren skal kobles på her: Og plasseres her: Litt kobling og knoting senere er kablen til bryteren på plass, samt kabler til stereojack: Litt strips og teip senere: Jeg har et rom under askebegeret som passer perfekt til mp3-spilleren. Lurte litt på hvordan jeg skulle ordne og dra kabelen, og kom på å ta den fra baksiden/siden av midtkonsollen og inn i det lille rommet, med et hull der kabelen kunne tres ut igjen for at den ikke skal ligge synlig når jeg ikke vil Bildene viser kabling og "loop-back Resultatet er jeg fornøyd med, Det ser helt greit ut, i alle fall bra nok frem til jeg trer på en krympestrøpe på kabelen. Lyden er grei, dessverre bare i mono via seks høyttalere, men jeg overlever, ettersom lyden er bedre på denne måten enn via FM-sender Edit: Nå med bilder som ikke er i 180000000 X 58399000000 Endret 31. juli 2008 av Osse-Mon Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Ble bra dette! Få på litt kabelstrømpe og pusse litt på hullet så blir det bra. Kjipt med mono men bedre enn ingenting Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Ja.. Jeg hadde strømpe, men bare blå og rød... Litt pussing skal også på plass! Jeg fant ut at jeg hadde få sanger som utnyttet stereo-effekten til det fulle, så foreløpig går dette bra! Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Tja.. litt jalla? Fungerer nok, men du kunne jo for eksempel kjøpt en slik isteden http://www.granite-embedded.com/products.php Da får du også brukt multifunksjonsrattet. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Hehe ja, skulle sjekket opp litt før du monterte det der... Her får du jo også tittel på sangene i sid osv... http://forum.saabturboclub.net/viewtopic.php?t=19289 Endret 1. august 2008 av alexsnader Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Ja, klar over AudioTroll, men denne løsningen koster 15 kroner og en kabel, og er dermed billigere uten store ingrep i bilen som er vanskelig å "rette opp" igjen Edit: Dessuten er det llang leveringstid og skjelden de har den på lager... 1200 kroner koster den også. Dessuten: Om jeg kjøper en slik, er det bare å bytte dummybryter, så ser bilen original ut igjen Endret 1. august 2008 av Osse-Mon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå