Gå til innhold

MTU - På bedringens vei?

Anbefalte innlegg

Ja, har hatt MTU siden slutten av april.

Spurte hvordan det var mulig å portere ett nummer fra det selkapet det var registrert hos og over til det samme selskapet.

Nei det syntes han var rart han også....

Det var noe dritt :ohmy: har gått over til talkmore(telenor eiere)håper ikke dem driter ut igjen på samme måte nå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at de i "Fri"-abbonentet tilbyr fri datatrafikk "i hele MTUs nett". Ringte dem i dag og fikk høre at de har "dekt hele Oslo". Noen som har erfaring med dette nettet?

Har lyst til å bestille et friabbonement og bruke det bare i et modem (har fri telefon gjennom jobben, men jeg tror jeg får høre det om jeg går bananas med datatrafikk)

Lenke til kommentar

Venter på portering nå.

Grunnen til at det har gått som det har gått, er selvfølgelig at min svar brekreftelses SMS ikke har kommet igjennom til Telenor, det vanlige MTU opplegget, derfor har porteringen blitt kanselert.

Og dette selv om jeg fikk bekreftet av Telenor at de hadde mottatt min SMS, når jeg ringte å lurte på dette siden jeg fikk samme SMS fra Telenor 2 ganger.

Så til alle som skal portere bort fra MTU dra til en forhandler å bestill portering der, ikke bruk internett.

Lenke til kommentar
Ser at de i "Fri"-abbonentet tilbyr fri datatrafikk "i hele MTUs nett". Ringte dem i dag og fikk høre at de har "dekt hele Oslo". Noen som har erfaring med dette nettet?

Har lyst til å bestille et friabbonement og bruke det bare i et modem (har fri telefon gjennom jobben, men jeg tror jeg får høre det om jeg går bananas med datatrafikk)

Jeg har brukt det litt og dekningen i Oslo er ganske bra.

Hvor er det du har tenkt å bruke det så kan kanskje jeg eller noen andre sjekke dekningen i det området?

Lenke til kommentar
Grunnen til at det har gått som det har gått, er selvfølgelig at min svar brekreftelses SMS ikke har kommet igjennom til Telenor, det vanlige MTU opplegget, derfor har porteringen blitt kanselert.

Og dette selv om jeg fikk bekreftet av Telenor at de hadde mottatt min SMS, når jeg ringte å lurte på dette siden jeg fikk samme SMS fra Telenor 2 ganger.

Ehh ... Mulig jeg misforstår her, men du mener at meldingen ikke kom frem pga feil hos MTU selv om at Telenor selv bekrefter at de har mottatt meldingen? Sorry, men noe skurrer med den uttalelsen ...

Lenke til kommentar

Hvor er det du har tenkt å bruke det så kan kanskje jeg eller noen andre sjekke dekningen i det området?

Alt innenfor ring 3 ville jo feks vært supert =) Såklart litt skummelt om man risikerer å gå "utenfor dekning"...

Lenke til kommentar

Ehh ... Mulig jeg misforstår her, men du mener at meldingen ikke kom frem pga feil hos MTU selv om at Telenor selv bekrefter at de har mottatt meldingen? Sorry, men noe skurrer med den uttalelsen ...

Vet ikke hvorfor kundeservice dama bekreftet at de hadde mottatt, men alle kan gjøre feil.

Hvis du hadde vært MTU kunde, så hadde du også regnet med at sannheten var at SMSn aldri kom fram til Telenor.

Ihvertfall på østsiden av Oslo er det bra dekning både innenfor, og godt utenfor ring 3.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor kundeservice dama bekreftet at de hadde mottatt, men alle kan gjøre feil.

Hvis du hadde vært MTU kunde, så hadde du også regnet med at sannheten var at SMSn aldri kom fram til Telenor.

Ihvertfall på østsiden av Oslo er det bra dekning både innenfor, og godt utenfor ring 3.

Er alt i box nå? eller må vente et par dager?

nå venter jeg bare på kl 9 da tror jeg at er ferdig med MTU håper jeg da... :ermm:

Lenke til kommentar

MTU er det mest talentløse, idiotiske selskapet jeg har vært borti. Jeg tror noe av det dummeste jeg noensinne har gjort var å skifte til MTU. Å være kunde hos MTU har kostet meg 1000 kroner for en måneds bruk.( hadde fastpris) Ringeminutter jeg brukte til kundeservice( 1 time til sammen) stod for mesteparten av utgiftene. Fikk en mail om at dette skulle ikke "belastes kunden" men de belastet meg allikevel.

MTU fortjener å gå konkurs- og det er sikkert det de planlegger også, etter å ktjent nok penger på dumme, naive og/eller tålmodige kunder.( som meg f.eks)

Lenke til kommentar

Min historie: Ettersom jeg ikke mottok sms og talebiten var særdeles mangelfull, tok jeg kontakt med kundeservice og forklarte at jeg ikke var interessert i å betale 399.- i måneden. Men jeg var villig til å komprimisse. Skrev også klart at ettersom jeg ikke var enig i fakturabeløpet, kunne ikke selskapet sende noen av fakturaene til inkasso. Dette gjorde jeg etter boka. Denne mailen sendte jeg totalt 5 ganger, uten å få svar - derimot fikk jeg bekreftelse på at MTU hadde mottatt mailene.

Hva skjer? Jeg får aldri noen faktura, kun inkassovarsel fra Lindorff.

Tok kontakt med Lindorff og forklarte saken. Saksbehandleren sukket tungt og mumlet noe om "mtu ja..". Lindorff sendte saken rett i retur til MTU, så nå er ballen i deres hender. Jeg betaler maks halvparten av fakturaene jeg skylder MTU.

Jeg vil tro at MTU vil beklage/forklare problemet med at kundeservice har vært underbemannet, eller at mailene har blitt borte i mengden - men det er ikke mitt problem.

Har alt dette skriftlig, så nå venter jeg bare på at MTU vil komme ut å leke..

Endret av Eirik_a
Lenke til kommentar

Alt innenfor ring 3 ville jo feks vært supert =) Såklart litt skummelt om man risikerer å gå "utenfor dekning"...

Jeg jobber på majorstua og MTU har IKKE dekning har. Sjekket det nå. har kun dekkning fra følgende 4: Teletopia 3 (om ikke det er MTU også), Telenor, N Netcom, NetworkN. Har leilighet på Hasle og har heler ikke dekning fra MTU der.

Lenke til kommentar
Jeg jobber på majorstua og MTU har IKKE dekning har. Sjekket det nå. har kun dekkning fra følgende 4: Teletopia 3 (om ikke det er MTU også), Telenor, N Netcom, NetworkN. Har leilighet på Hasle og har heler ikke dekning fra MTU der.

Teletopia 3 er MTU. Siden nettet i stor grad stammer fra Teletopia vil mange få det opp som dette eller T3. Gjelder nok langt i fra alle steder og det kommer an på telefonen, men MTU er det i alle fall.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Min historie: Ettersom jeg ikke mottok sms og talebiten var særdeles mangelfull, tok jeg kontakt med kundeservice og forklarte at jeg ikke var interessert i å betale 399.- i måneden. Men jeg var villig til å komprimisse. Skrev også klart at ettersom jeg ikke var enig i fakturabeløpet, kunne ikke selskapet sende noen av fakturaene til inkasso. Dette gjorde jeg etter boka. Denne mailen sendte jeg totalt 5 ganger, uten å få svar - derimot fikk jeg bekreftelse på at MTU hadde mottatt mailene.

Hva skjer? Jeg får aldri noen faktura, kun inkassovarsel fra Lindorff.

Tok kontakt med Lindorff og forklarte saken. Saksbehandleren sukket tungt og mumlet noe om "mtu ja..". Lindorff sendte saken rett i retur til MTU, så nå er ballen i deres hender. Jeg betaler maks halvparten av fakturaene jeg skylder MTU.

Jeg vil tro at MTU vil beklage/forklare problemet med at kundeservice har vært underbemannet, eller at mailene har blitt borte i mengden - men det er ikke mitt problem.

Har alt dette skriftlig, så nå venter jeg bare på at MTU vil komme ut å leke..

Dersom du ikke har mottatt faktura, har MTU driti på leggen. Ifølge alminnelige regler for inndriving av pengekrav, kan det ikke kreves purregebyr, inkassosalærer, forsinkelsesrenter eller andre tilleggskostnader før man har fått kjennskap til kravet.

Etter Inkassolovens § 17, andre ledd, er kontrollavgiften og purregebyret med andre ord omstridt. Dettebetyr at du ikke kan belastes inkassoomkostninger og at det vil stride mot god inkassoskikk å forsøke å drive inn kravet gjennom inkasso.

Du kan faktisk oversende kravet til inkassoklagenemnda eller forliksrådet for behandling dersom du mener å ha full oversikt over hva du har mottatt eller hva du skal betale. Da vil MTU få den responsen de fortjener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...