s@ndm@n77 Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Har et lite hjemmenettverk med en bærbar tilkoblet via Belkin Trådløst Aksesspunkt i en 10 Mbit hub. Har problemer med at divx-streamingen hakker til tider, til tross for at jeg kun sitter 10 m. unna. I tillegg tar det opp til 1 min. før filmen starter. Når filmen først starter, må jeg ofte reconnecte en gang i timen, fordi overføringshastigheten synker til 6% styrke eller deromkring. Har oppdatert drivere o.l. Mistenker at windows-nettverket har skylden. Hadde ingen problemer med streamingen før jeg skiftet nettverkskort i den stasjonære pc'en, men da jeg skiftet HK måtte jeg opprette windows-nettverk vha. wizard før jeg fikk dele filer (måtte installere IPX-protokoller også, i motsetning til før, ellers fant ikke maskinene hverandre). Det nye nettverkskortet er et 10/100/1000 integrert nettverkskort, men dette kan vel ikke være problemet!??!? Noen som har noen tips til innstillinger for å forbedre streamingen , eller vet hvordan jeg kan avinstallere windows-nettverket? Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Oppdater nettverkskortets drivere på begge maskinene ddet gjelder og sett dem til 10mbit full duplex (hvis hw din støtter det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå