Gå til innhold

Newcastle United Football Club


oddi_loff

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Jeg lurer på om vi får vite noe angående dødballene til Newcastle. Han sa jo halveis inn i sesongen at dødballene ikke funkaog at han hadde planer om å finne på noe nytt, men det har jo ikke skjedd noe som helst ende. Mongo.

 

Det ble han faktisk spurt om i forrige uke. Hadde dette å si om den elendige effektiviteten til Newcastle på dødballer:

 

"Our record from set-pieces is definitely something I'll look at in the summer, 100 per cent," said Pardew. "In terms of the group, then when you take (Mike) Williamson and (Steven) Taylor out, we haven't really got a dominant header after those two."I think we need to add to that in the summer, and we will. We're coming up against Premier League sides with six foot four players, and we're finding it difficult to get that second or third header of the ball.

"That's what usually gets you the goal, and it's an area we're going to focus on in the summer."

 

Først og fremt må de også øve på å slå gode baller, noe som har vært rimelig begredelig denne sesongen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en tulling. Man trenger da ikke store, sterke og gode hodespillere for å score på dødballer. Prblemet er jo at de lempes inn uten noen som helst form for kraft, noe som gjø det ekstremt lett for både keeper og forsvar.

 

Og carrlol kommer mok, ja. Tipper Newcastle betaler rundt 12-15mp for han.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Lyser Carroll i de sitatene der, ja.

 

Ellers dårlig nytt. Cissé har reist til Paris for å få sjekket ut et ribbeinsbrudd han pådro seg mot Benfica. Hvorfor vårt medisinske apparat ikke har gjort noe tidligere vet jeg ikke. Hvis Cissé er ute til helgen, og Pardew starter med Shola på topp i stedet for Gouffran - så gir jeg opp.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Ja, det er katastrofalt. Cissé har valgt å spille med bruddet fordi han ikke vil at klubben skal rykke ned, og han er en av få på banen som virkelig prøver om dagen. Man kan jo spørre seg om det var lurt å la han spille, men igjen må man rette øynene mot det medisinske apparatet. Cissé er en type som ikke gir opp, og jeg digger at han gir alt. Likte tweeten hans i går:

CissePapiss: Congrats to man utd for winning the premiere league. 1 day we will win it.
Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Om det skulle komme et bedre alternativ så bør vi ikke nøle, for med Pardew tror jeg vi blir å stå på stedet hvil i 7 år framover. Mark Douglas fra The Journal skrev at bortefansen var meget misfornøyd når Shola kom inn mot WBA, og buet på Pardew. Når tilliten til bortefansen er svekket, da har han en lang vei å gå. Han må virkelig bevise at han er den rette mannen neste sesong.

 

Men det er ikke noe poeng om det ikke er noen bedre managere å velge mellom der ute, selvfølgelig. Håper bare vi kvitter oss med dårlige spillere i sommer, og Pardew ikke er så forbanna sta.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Jeg tror virkelig ikke at det å bytte manager nå er løsningen. Synes Pardew er inne på noe, men samtidig er det jævla rart han gjør som ødelegger. La han jobbe nå for å holde skuta på havet, så håper jeg han kan høre på supporterne slik han sier han vil. Klubben trenger kontinuitet i managerstolen og, og selv om Pardew ikke er førstevalget om jeg skulle velge manager ser jeg ikke noen alternativer som er bedre og som jeg tror ville kommet til klubben per dags dato.

 

Men håper han fratar Cabaye kapteinsbindet snart. Han er faktisk den dårligste kapteinen jeg har sett, og det er vanskelig å si om det er Cabaye eller Pardew som er grunnen, men å se hvordan spillerne er med Cabaye som kaptein er rimelig frustrerende.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Pardew glimter til noe fantastisk til tider når han tør (kampen mot Benfica), men det å gå inn i andre omgang med en innstilling om å forsvare 1-0 (kampen mot Reading), det må han virkelig legge fra seg snarest. Dette gjør Pardew til en ræva manager til tider. I tillegg bør han ikke være så sta og tviholde på det han mener er best, og virkelig være hard mot spillere som ikke leverer. Shola Ameobi er ikke alltid løsningen, Tiote per dags dato er ikke bedre enn Anita, og klippekortet til Jonas bør han frata med mindre han leverer på gressmatta. Fortsetter han med slik tull neste sesong så blir jeg gal. Endrer han derimot seg, så tror jeg han kan få til noe med klubben. Men han må virkelig se seg selv i speilet og endre innstilling.

 

Enig. Cabaye som kaptein fungerer ikke i det hele tatt. Jeg synes Tim Krul bør få kapteinsbindet. Han er ganske vokal og tilstedet i kampene, og sier i fra om en spiller bør skjerpe seg. Alltid trodd Krul kunne blitt en god kaptein.

Lenke til kommentar

Det virker som om alle managerne vi har hatt har sett noe i Shola som resten ikke ser. Det er greit nok, når Shola spiller bra, da spiller han veldig bra. Men å sette han inn for å jage mål, det funker ikke. Sett ham inn mot slutten for å holde på ledelsen, det har han vist at han er veldig god til.

Tiote har vært skuffende i år, og det tror jeg er en kombinasjon mellom skader som igjen har ført til at han aldri har kommet i den formen han har vært kjent for, og at han har blitt brukt feil. Der må Pardew ta tak, Cabaye bør ikke spille i rollen til Tiote, og Tiote bør ikke spille i rollen til Cabaye. Synes Anita bør få sjansen ja, har sett alt for lite av han, og når ting ikke funker på midten må det gjøres noen grep. Når det gjelder Jonas, så er jeg enig i at han har hatt et klippekort og fått spilt mye. Men i det siste har han vært en av våre formspillere sammen med Cisse (om vi dropper de to siste kampene, men da har stort sett alle vært ræva), og da synes jeg det er greit at han har fått spille.

 

Har et lite ønske om å se S. Taylor som kaptein, men det er nok fordi han er Newcastlegutt. Hvordan han hadde gjort det i praksis, det er jeg litt i tvil om. Hadde det ikke vært for at jeg ikke ønsker Jonas som en fast spiller i førsteelleveren, hadde jeg nok faktisk holdt ham som favoritt til å ta kapteinsbindet etter Colo, men jeg håper vi til neste sesong har et lag hvor han sitter på benken.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jonas kan godt få spille hvis han er god, og bridrar på banen (noe han har gjort i april). Men når han har vært ræva fra august til mars, og Marveaux har vært helt kanon - men likevel ikke får starte, da er det virkelig noe galt med Pardew sin prioritering av spillere. Samme gjelder Tiote som får spille uansett hvor dårlig han er favør Anita. Dette må han endre på, og slå hardere ned på. De som fortjener å starte, bør få starte. Ikke fordi de var gode i fjor eller fordi de har vært i klubben lengst.

 

Det har vært en tøff sesong for alle, og det påvirker selvfølgelig moralen med alle skader. Og ikke minst spillere selv som blir stresset tilbake før de kanskje er klar fordi vi sliter med alternativer. Håper alle får hvilt seg godt i sommer, og med nye spillere inn så blir forhåpentligvis neste sesong mye bedre.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Problemet til Cabaye er jo at han ikke blir involvert i spillet med minde han ligger veldig dypt og plukker opp ballen selv siden ballene blir spilt rett over hodet hans. Nå når Newcastle har Anita burde Anita spille i Cabayes rolle og være en dyptliggende playmaker, mens Cabaye er den offensive er de to. Men Pardew skjønner jo ikke det og MÅ ha en bulldozer på banen uansett hvilket lag Newcastle spiller mot, derfor spilles Tiote og Perch femten ganger mer enn Anita.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jepp, det er slike feil som er frustrerende å se på hver helg. Når man snakker om Anita, så har The Mag en artikkel om vår nederlender i dag faktisk.

 

Vurnon Anita – Forgotten Man?

"While he was never likely to become a fan favourite such as Ben Arfa or Cabaye, it’s baffling to see a player like Anita constantly on the sidelines when the team has been lacking composure in possession all season long. Industrious and comfortable on the ball, he seems the most logical replacement for Tiote in the first eleven.

 

Maybe he is an unfortunate victim of Pardew’s frustrating reliance on the long ball."

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Uansett hvordan drakta ender opp å bli seende ut, så går det ikke an å få den blå Wonga-boksen til å passe. Eneste muligheten er å ha skriften Wonga.com uten boksen. Dessverre tviler jeg på at det kommer til å skje.

 

For øvrig var det designet helt forjævlig.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

"I'm not a star, I'm just a man that plays football." - Papiss Cissé

 

http://www.bbc.co.uk...otball/22279874

 

Papiss virker som en fantastisk herlig fyr utenfor fotballbanen.

 

Helt enig. Virker som en jævlig fin fyr. Han er kisen som klipper seg på den billigste frisørsalongen i Newcastle. Folk hadde visstnok fått sjokk da de så Cisse sitte og vente på sin frisørtime på en superbillig frisørsalong.

 

Newcastle want to add a left winger, a striker and a centre-back as a matter of urgency but are also looking at new goalkeepers.

 

http://www.journalli...1634-33225771/?

 

Jeg er veldig positivt til en ny ving, spiss og midtstopper, men hvorfor skal han bruke tid på å se å en ny keeper? Det må vel være en ung en som kan hoppe opp og hjelpe til om det blir for mange skader i såfall. Newcastle har trossalt et av de beste keeperparet i England per dags dato.

 

Edit: Harper legger jo opp. Det hadde jeg glemt, vøtt.

Endret av Cutman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...