Gå til innhold

Internett problem, Vista(yeeey)

Anbefalte innlegg

På min bærbar har jeg prøvd å fått til Linux, med Fedora, Mandriva, openSUSe og (K)Ubuntu, men ingenting fungerte. Tidligere problem var med nett, og dermed skulle jeg sjekke nett med en kommando hvis jeg fikk PC'en opp med kommandolinje eller Live/full. Jeg gjorde det, og så daua PC'en hen. Var noe lignende "lshw -C Network".

Jeg gav opp Linux og installerte XP x32 Pro igjen, hentet drivere og installerte. Alt fungerte utenom nettet. Jeg har installert XP+driver mange ganger før på den PC'en og da har alt fungert 100%, men nå gjør det ikke. Installerte igjen, but still no result. Dermed bestemte jeg meg for å bruke recovery CD, da får jeg inn Windows Vista Home Basic med antivirus og alle nødvendige drivere + noen diverse programmer. Denne har jeg også brukt noen ganger tidligere og det har fungert 100%. Men slik gikk det ikke nå.

Jeg logget på og prøvde å koble til nettet, but no result. Sjekket kontrollpanel men fant ut veldig lite der, ettersom det er helt molbo å finne frem. Restart, no result. Inn ut med nettet, no result.

Jeg får bare opp "uidentifisert nettverk. Tilgang: Lokal"

Noen som vet hva som kan ha gått gale?

Jeg har Lyse Tele 10 MB linje, 12/10 ned/opp.

Er veldig snodig mener jeg, for nettet har fungert 100% før.

Takker for all hjelp!

- X

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...