1915 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 fant fram en gammel compaq laptop her endag. compaq presario 1200. har byttet hardisk i den for ikke så lenge siden. står en 60 gb ide disk i den. er jo ikke mye ram i den pcn. så jeg lurer på hvilken distro jeg kan installere på den pcn ? noen som har forslag ? takker edit: kjører linux mint på stasjonær pcn min og laptopen min fra før av. kan litt linux da hehe. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Den du vanligvis bruker? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Den du vanligvis bruker? har prøvd å boote ubuntu og linux mint på pcn. men den klarte ikke å boote plata. eller, den klarte å boote plata. men den når jeg trykker på "install ubuntu" så hører jeg den leser fra plata men den klarer ikke å loade videre. tror distroen er for "stor" for en slik gammel pc. finnes det ikke en mindre og lettere distro jeg kan installere på pcn ? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Hvis jeg har rett ang. spesifikasjonene tror jeg nok puppy linux vil passe best. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 dirkte download link ? TAKK Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Ta en titt på denne linken http://www.zegeniestudios.net/ldc/index.php?lang=en der svarer du på noen spørsmål så finner den en Linux distro som passer for deg Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Du kan jo prøve noen distroer med lxde For.eks TinyMe som er basert på PcLinuxOS eller så er jo et par av de også basert på ubuntu. Lettvektskongen av disse er nok slitaz. Live-cd på 40 mb. 80 mb når den er installert på disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå