Gå til innhold

Bestilte MSI GTX280, fikk overklokket kort!

anders!

Anbefalte innlegg

ja får du lav fps i crysis da ? når coren min ble skrudd ned automatisk til 100 så fikk jeg jo veldig lav fps. 100 mhz core er jo det kortet skal ligge på i 2d. og 300 core er low 3d. mens vanlig 3d er 602. eller evt det man klokker til.

Endret av Blaz3r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan prøve å laste ned furmark. søk på google. installer det. så går du inn i selve mappa og start "start extreme burning" . da får du opp et vindu bare slik at du kan følge med på core frekvendens mens kortet blir stresset. obs. kortet blir varmt:P

Lenke til kommentar

Det er det jeg ikke vet. Når du sier lav fps, hvor lav mener du da? Jeg ligger på rundt 40fps på det første mappet med mye på very high og noe på high. Virker ikke som om core kjører på den hastigheten, men kanskje jeg skal ha 90fps hvis core faktisk kjører på 100MHz (:p)

Lenke til kommentar

hehe 90fps ja. lov å håpe hehe. nei hvis coren kjører på 100 mhz så ville du fått 5-10 fps. så er nok ikke no galt med klokken din. er nok bare at når du ser at det står 100 mhz så har kortet gått i 2d modus for å spare strøm og varme.

Lenke til kommentar

Takk for linken Blaz3r. Jeg kjørte testen i 10 min, og core speed holdt seg på 100 MHz hele tiden. Er nok bare noe galt med avlesningen. Hadde 199 som average FPS etter 7 min. Merket at kortet ble stresset for temperaturen steg til 82 grader med vifta på 80% :)

Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ingenting. Plutselig har RivaTuner stoppet å fungere. Jeg endrer på hastighetene og med en gang jeg går ut og inn av RivaTuner er hastighetene stilt tilbake til stock. Prøvde å klokke med Atitool, men da jeg skulle trykke "set clocks" eller no, ble skjermen bare helt svart. Dette problemet er det samme enten jeg klokker 10 MHz eller 100 MHz. Kjører XP professional. Noen som vet hva dette kan være?

anders! :)

Lenke til kommentar

Glemte å skrive en litt viktig ting i forrige post. Mens jeg spiller har jeg oppdaget at spillet stopper opp i en brøkdel av et sekund. Det kan skje når som helst, når jeg står stille eller beveger på meg. Er blitt et lite irritasjonsmoment, hvertfall når jeg ikke vet hva det kommer av! Er snakk om at spillet stopper opp i et lite sekund, ikke lenge! Noen som vet hva dette kan være, om det kan ha noe sammenheng med overklokking av CPU eller GPU?

anders! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...