Gå til innhold

Bestilte MSI GTX280, fikk overklokket kort!

anders!

Anbefalte innlegg

Hei, bestilte MSI GTX280, da jeg så at prisene hadde falt under 3000 kroner. I følge spesifikasjonene på komplett ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354874 ) sin side, kjører kortet på disse hastighetene!

Core: 602 MHz

Memory: 1107 MHz

Shader: 1296 MHz

Da jeg fikk kortet og skulle starte overklokkingen, la jeg merke til at verdiene var høyere enn det som stod nevnt på siden.

Core: 650 MHz

Memory: 1150 MHz

Shader: 1300 MHz

Er det bare jeg som har hatt flaks eller er det noen innstillinger? :)

Bilde Obs! Greide ikke å nedskalere bildet. Er høy oppløsning!

Endret av anders!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du har fått en fabrikk overklokket versjon istede for versjonen du bestilte. Kan anbefale deg og ringe komplett og spørre om det for kanskje du får en ekstra regning på det kortet du fikk. Det har skjedd folk som har fått for mange eller en dyrere vare enn de skulle ha.

602MHz Core

1024 MB GDDR3 2214MHz Memory

Dette er den du skulle ha!

Dette er en fabrikk overklokket versjon N280GTX-T2D1G-OC

[urlhttp://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1486&maincat_no=130]

dette er den du fikk!

[/url]

Lykke til med pc-en og det nye kortet ditt.

Lenke til kommentar

Skal ta kontakt med komplett i morgen! Ser på hjemmesiden deres at de ikke har denne OC versjonen til salgs. Hvordan kan det da ha seg at jeg har fått det kortet? Pakningen ser helt lik ut som på det vanlige MSI standar kortet.

anders! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Nei da er det et godt spørsmål hvordan du klarte og få den versjonen. Kanskje komplett fikk inn noen av feil versjon eller noe. Skulle likt og vist hvordan de klarte og få inn feil versjon og så sende det ut, kanskje de ikke orker og sjekke alle pakkene de sender eller noe.

Som du sier vis de ligner så masse kan det hende at komplett rett og slett ikke selv har sett det. Får håpe du får beholde kortet ditt er jo litt greit og slippe og måtte overklokke sitt eget kort syns jeg. Finner nok ut av det i morgen.

Lykke til og ha en fin dag da.

Lenke til kommentar

Mon tro om MSI har forvekslet noen modeller med de som de har overklokket. Ble veldig gira på å kjøpe det skjermkortet nå :hmm:

Nyt gleden med skjermkortet du anders, om komplett legger merke til det så tviler jeg på de gidder å gjøre noe me det, uansett så er det ikke din feil.

Men det er da helt opp til deg, sier bare hva jeg selv ville gjort :) De kan ikke sende noe regning i ettertid da det var de som gjorde feilen og kunden må i så fall bli informert det.

Det hadde vært noe annet om "anders!" ble tilsendt et skjermkort eller et ekstra og slapp betale, for å så bli belastet senere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

kan jo godt hende at MSI har sendt ut så mange modeller av det kortet at en av underlevrandørene gikk litt i surr med pallene med skjermkort på og sendte feil kort avgårde til komplett. Kanke tenke meg at komplett sjekker hver eneste eske, det hadde rett og slett blitt alt for mye.

Du kan jo håpe at du også får et sånt kort men ikke ha håpet for høyt hehe, kan jo også være at komplett bare har lagt ut feil info og skulle satt Over clocked versjon bak kortet og endret infoen som lå der.

Lenke til kommentar

Sjekket akkurat brukermanualen og der står det 602 MHz på core speed. Innpakningen og tilbehøret er nøyaktig det samme som i standar versjonen. Sammenlignet med en kamerat! Tror kortet har rota seg opp i feil innpakning :p

Endret av anders!
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

lucky basterd skulle ønske sånt skjedde med meg. vil også ha overklokket versjonen av mitt kort. Da er det kanskje ikke noe grunn og ringe komplett for så lenge innpakningen sier 602mhz så skulle jo alt vært rett men. Kanskje litt være om det skjer noe med kortet og det må fikses og det ligger feil info hos komplett.

Du får nyte kortet ditt da, kanskje MSI har begynt og legge ut små "gaver" i noen utvalgte esker. Siden du fikk et overklokket kort tenkte jeg på.

Kos deg med det ivertfall.

Lenke til kommentar

Hehe, kan godt hende det donnieakalefty :) Skal prøve Crysis når patchen er ferdig lasta ned! Noen som kan si sånn ca normal idle temp på kortet? Ligger på ca 45 grader med vifta på 50%, vil jeg merke en stor temperatur økning hvis jeg bestemmer meg for å klokke kortet enda litt lenger ved en senere anledning!

Lenke til kommentar
kan jo godt hende at MSI har sendt ut så mange modeller av det kortet at en av underlevrandørene gikk litt i surr med pallene med skjermkort på og sendte feil kort avgårde til komplett. Kanke tenke meg at komplett sjekker hver eneste eske, det hadde rett og slett blitt alt for mye.

Du kan jo håpe at du også får et sånt kort men ikke ha håpet for høyt hehe, kan jo også være at komplett bare har lagt ut feil info og skulle satt Over clocked versjon bak kortet og endret infoen som lå der.

Komplett kan jo ikke åpne esker for å teste det i en pc for å se om det er riktig klokk på hvert eneste skjermkort, de kan faktisk ikke gjøre det med et eneste et pga eskene skal ikke åpnes.

Det hadde blitt en sinnsyk stor jobb om de skulle gjort det med alt de fikk inn :) Butikker har ikke sånn praksis, det er ganske logisk og bra.

Komplett selger bare det de bestiller, det er nok MSI som får skylden for dette eller de som hadde ansvaret (Om det er snakk om store kvanta). Komplett taper ikke noe på det siden det er tydeligvis ment å være stock skjermkort i følge manualen(e).

EDIT: Trådstarter har bare vært veldig heldig med sitt eksemplar! Hadde vært artig å sett om noen andre som bestilte samme skjermkort på tilbud, om de får samme klokkefrekvensene :)

Endret av Harribo
Lenke til kommentar

Satt å lurte litt på akkurat det samme. Virket litt rart om komplett åpnet opp alt de fikk tilsendt, hadde blitt utrolig mye arbeid! Kortet fungerer hvertfall knall. Fått klokket litt videre. 700 på core, 1250 mem og 1350 på shader! Alt ser ut til å fungere så langt. Har ikke stresset skjermkortet noe særlig enda ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Forestill deg 2-3 ansatte hos komplett åpne alt de får inn og teste det før de legger det i vare hyllene sine. Ville jo vært et umulig prosjekt de har jo så sykt mange vare på lageret hehe. Er nok skjedd en feil ett eller annet sted i systemet som har gjort at du fikk det kortet.

Klokk så lenge du vet at tempraturene er trygge, men vis de blir ustabile så burde du stoppe har ikke Nvidia kort sånn egen integret overklokkings program i menyen sin?

Lenke til kommentar

Ser bra ut det kortet du har fått! Mulig en del når slike frekvenser uten fabrikklokk, men du burde spille crysis en stund for å se om det virkelig er stabilt på de frekvensene du har overklokket til :)

Er ikke bare temp som gjelder, da den ikke nødvendigvis beveger seg så mye oppover under overklokking.

donnieakalefty: Om komplett skulle hatt arbeidere som drev me den slags så måtte det vært en god del fler enn 2 - 3 stk :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
donnieakalefty: Om komplett skulle hatt arbeidere som drev me den slags så måtte det vært en god del fler enn 2 - 3 stk :)

Ja jeg vet det ville vært flere enn 2-3 med tanke på at budsjettet dems var ekstremt høyt jeg bare syntes det var mer morsomt og skrive 2-3 så kanskje folk forestilte seg at 2-3 stakkars mennesker sitter og åpner alle eskene og tester om det fungerte.

Det bra om de hadde gjort så kanskje folk hadde sluppet og fått deler som ikke fungerte. Men jeg vil helst få noe som er uåpnet litt dumt om plasten og sånt hadd blitt fjernet fra tingene jeg hadde kjøpt.

Lenke til kommentar

Det kan jo rett og slett være at produsenten i en periode har gått midlertidig tom for den varianten du egentlig skulle ha og dermed har valgt å legge et høyere klokket kort i eskene istedet for å ikke kunne levere :)

Det er jo det samme som CPU-produsenter gjør til tider; en del cpu'er er jo identiske bortsett fra at de tåler ulik belastning og prises deretter. Sitter produsenten med en produksjonsserie der det er veldig mange 'gode' cpu'er tar de selvfølgelig fra dette lasset også til lavere klokkede utgaver etter at de har fylt kvoten på de dyreste.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Har nå oppdaget mitt første problem, hvis det kan kalles et problem(?). Etter å ha klokket skjermkortet, startet jeg hardware monitoring gjennom RivaTuner. Her vises det feil frekvenser. Når jeg stresser kortet maks med crysis og very high grafikk viser corespeed 100MHz, og innimellom opp til 300MHz. Har klokket den opp til 720MHz. Minnet viser også 10MHz for lite. Stemmer disse tallene eller er det bare feil i RivaTuner?

Lenke til kommentar

sjekket tempen på det ? kortet er lagd slik at det klokker seg ned hvis det blir for varmt. har opplevd det en gang jeg testet å klokka. da ble mitt for varmt. men kjører stock nå. ser egentlig ikke helt vitsen med å klokke det. sliter jo ikke med fps på et GTX280 for å si det sånn hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...