Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Heisann, Jeg fikk sendt en pakke fra Play.com for snart to uker siden, og som har tatt gruelig lang tid fordi den ble liggende i tollmølla til Posten. Pakken ble kjøpt for £17.99, noe som var 184,99 NOK når den ble kjøpt, eller 181,5191 NOK om man skulle brukt Tollvesenets omregningskurs for den gjeldende perioden. Jeg antar at dette bare er en glipp fra Posten sin side, og har nå sendt av gårde mail hvor dette blir forklart, og vedlagt er en PDF-utskrift fra nettbanken som viser summen betalt for produktet. Det jeg lurer på er om andre har vært i samme tilfelle, og hva som er reaksjon fra Posten sin side? Jeg kunne nemlig godt tenkt meg å hente ut pakken, men vil jeg måtte vente til Posten har behandlet min klage hvis jeg ikke skal tape 161,-? Ville jo tro at det enkleste ville vært å vente til Posten har gjort sitt, men vil de tilbakebetale dersom jeg henter den ut i dag? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Har du sjekka kva verdi pakken er merka med? Det har vore litt kluss med Play.com i det siste med at varer blir merka med feil verdi. Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Ringer du posten sin kundeservice får du nok svar kjappere enn både her og på mail. Er det posten som har gjort det da, og ikke toll og avgiftsgjengen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Zeph: Jeg har ikke sjekket hva pakken er merket med nei, men jeg vet at de som regel har vært flinke og merket med korrekt verdi. Dette var dog et tilbudsprodukt, så kan jo være at de har merket det feil grunnet dette. efjeldse: Jeg ringte først Tollvesenet, og fikk beskjed om at dette var Posten sitt domene. Når jeg ringte Posten var jeg dessverre tre minutter for sent ute til å få kontakt med tollavdelingen deres, så derfor fikk jeg e-postadressen deres i stedet. Siden jeg trolig må bevise verdi på pakken så måtte de jo uansett ha fått vedlegget som lå med mailen, men skal uansett ringe og høre med dem i morgen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Zeph: Jeg har ikke sjekket hva pakken er merket med nei, men jeg vet at de som regel har vært flinke og merket med korrekt verdi. Dette var dog et tilbudsprodukt, så kan jo være at de har merket det feil grunnet dette.Når det er tilbudsvare så har play den uvanen å sette originalpris som varens verdi desverre. Lenke til kommentar
nls Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 høyst sannsynlig er varen deklarert med reel verdi fra play.com og ikke hva du betalte Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Håpar det går betre med meg som har bestillt ca. 25 varer. No er det kun CD og DVD, så om det er tilbodsvare så kosta dei neppe over 200,- uansett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Pakken var dessverre merket med £24.99, så da glir den jo over tollgrensen. Snakket med Postens tollavdeling nå, og det skulle gå greit bare jeg sendte over utskrift fra nettbank og skjermbilde fra ordrehistorikken hos Play.com for å bevise at pakken ikke kostet mer enn £17.99. Da ser det ut til at denne saken er løst. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Bra, det har løyst seg i andre liknande tilfeller og. Edit: Posten var akkurat på døra med 21 pakker frå Play.com, alle merka riktig. Endret 31. juli 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå