Gå til innhold

Kristne: hvorfor skjer naturkatastrofer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Teknologi utviklet i forbindelse med f.eks jordskjelvsikring kan vel brukes til andre ting og?

Ja, men Gud kunne bare gitt oss den teknologien gratis.

om gud lager naturkatastrofer for å begrense befolkninen, betyr det at han er inhabil siden det skjer flere jordskjelv og andre naturkatastrofer som ikke dreper mennesker og i beste fall, ingen i det hele tatt?

Sehr gut!

Lenke til kommentar
1. Hvorfor går alle utifra at et menneskeliv er viktig?

2. For den saks skyld, hvorfor gå utifra at han kunne ha latt være.

1. Gud skapte oss til å forvalte skaperverket.

2. Han er allmektig, ikke underlagt naturen.

Endret av isbit
Lenke til kommentar

Så naturkatastrofer er noe dårlig altså? På hvilken måte? Hadde det vært bedre at folk dør en langsom og smertefull død på et sykehus istedenfor å f.eks. få en betongklosse i hodet under et jordskjelv? Alle skal jo dø.

Lenke til kommentar
Så naturkatastrofer er noe dårlig altså? På hvilken måte? Hadde det vært bedre at folk dør en langsom og smertefull død på et sykehus istedenfor å f.eks. få en betongklosse i hodet under et jordskjelv? Alle skal jo dø.

Ja, jeg er enig! Forstår meg ikke på disse tullingene som påstår at holocaust og naturkatastrofer er dårlig.

Dessutan gav Gud mennesket fri vilje.

Fri vilje til å skape jordskjelv, tsunamier og vulkanutbrudd?

Faren som disiplinerer sin sønn blir ikke ond bare fordi sønnen oppfatter straffen som noe negativt.

Synes du at å drukne små babyer er en passende straff for at Gud mislyktes med å skape 100% av oss heterofile?

Lenke til kommentar
Hvorfor har ikke du tatt knekken på deg selv enda da? Det er jo bedre å avslutte livet i brøkdelen av et sekund idet du treffer bakken fra en høyde, enn å dø langsomt og smertefullt når du er gammel. Alle skal jo dø.

Det er ikke pent å oppfordre til selvmord.

Lenke til kommentar
Faren som disiplinerer sin sønn blir ikke ond bare fordi sønnen oppfatter straffen som noe negativt.

En stor naturkatastrofe tar knekken på et par hundre tusen tilfeldige mennesker uten noe bestemt grunnlag.

Hvorfor har ikke du tatt knekken på deg selv enda da? Det er jo bedre å avslutte livet i brøkdelen av et sekund idet du treffer bakken fra en høyde, enn å dø langsomt og smertefullt når du er gammel. Alle skal jo dø.

Det er ikke pent å oppfordre til selvmord.

Det gjorde jeg da ikke.

Endret av Magnus_L
Lenke til kommentar
Ja, jeg er enig! Forstår meg ikke på disse tullingene som påstår at holocaust og naturkatastrofer er dårlig.

Uten sammenligning forøvrig? :D

Ikke alle som dør i naturkatastrofer dør smertefritt. Og hva med de pårørende? Bellier'n er så latterlig her at det er til å grine av.

Endret av isbit
Lenke til kommentar
Synes du at å drukne små babyer er en passende straff for at Gud mislyktes med å skape 100% av oss heterofile?

Syns du det er passende å argumentere med noe som er totalt irrelevant og ikke har mye sammenheng med resten av diskusjonen forøvrig?

Bellier'n er så latterlig her at det er til å grine av.

Njoa, ser du at du er hans skyggebilde?

Lenke til kommentar
God works in mysterious ways.

Dessutan gav Gud mennesket fri vilje.

Uten sammenligning forøvrig? :D

Du dør rimelig raskt på begge to.

Derav "forøvrig"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...