isbit Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Er det mulig at en 100% god og samtidig allmektig gud, lar naturkatastrofer skje? Jeg ser to muligheter: a) Naturkatastrofer er godt for oss b) Gud er ikke god (dersom han finnes) Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Naturkatastrofer ER godt for oss. Blir du ikke lei av å poste disse temaene? Nå kommer en ny en fra bellicus snart om det motsatte... Lenke til kommentar
isbit Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Naturkatastrofer ER godt for oss. Kilde? Lenke til kommentar
isbit Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Gud er ikke allmektig om han ikke finner fredeligere måter å begrense folketallet, skjønner du vel! Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Bare så vi har det på det rene, så tror jeg like lite på gud som jeg tror på at jeg vinner OL-Gull i Beijing. Da det er sagt: Dersom gud faktisk er allmektig, har du like liten sjans og evne til å forstå ham som jeg har til å vinne ol gull i beijing. Den hypotetiske allmektige vet mer enn du noengang vil, og derfor blir det håpløst å stille spørsmålstegn til han på den måten. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Du er ikke god mot mennesker når du lar de dø i naturkatastrofer, men kunne knipset med fingrene og begrenset folketallet vha spontanaborter. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Kanskje han er god mot planetene som helhet mer enn menneskene som enhet? Lenke til kommentar
isbit Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Kanskje han er god mot planetene som helhet mer enn menneskene som enhet? Nei. Han kunne bare knipset med fingrene og latt folketallet stabilisere seg på 5 milliarder. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Men ville det vært det gode? Ville det vært bra for menneskelig utvikling dersom det ikke fantes motgang? Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Nå kommer en ny en fra bellicus snart om det motsatte... Kilde? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Nå kommer en ny en fra bellicus snart om det motsatte... Kilde? www.diskusjon.no Lenke til kommentar
isbit Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Ville det vært bra for menneskelig utvikling dersom det ikke fantes motgang? Mennesket utvikler seg ikke i følge Kristendommen, vet du Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Ville det vært bra for menneskelig utvikling dersom det ikke fantes motgang? Mennesket utvikler seg ikke i følge Kristendommen, vet du Bibelsitat plz. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Ville det vært bra for menneskelig utvikling dersom det ikke fantes motgang? Mennesket utvikler seg ikke i følge Kristendommen, vet du Bibelsitat plz. Mennesket er skapt i Guds bilde. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Det utelukker ikke utvikling. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Er det mulig at en 100% god og samtidig allmektig gud, lar naturkatastrofer skje? Jeg ser to muligheter: a) Naturkatastrofer er godt for oss b) Gud er ikke god (dersom han finnes) Ah jeg kan svaret. Gud finnes ikke. Det visste du jo vel? Kristne trenger bare noe å tro på. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Ah jeg kan svaret. Gud finnes ikke. Ja, det er vel det han har prøvd å komme frem til i de fleste trådene jeg har sett han lage. Konklusjonen hans er god, he just needs to show his work. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Men seriøst, naturkatastrofer er en lite konstruktiv motstand. De har ingenting godt for seg annet enn å gjøre oss bedre rustet til å takle dem i framtida - noe som ville vært unødvendig hvis Gud hadde stoppet dem for oss. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Teknologi utviklet i forbindelse med f.eks jordskjelvsikring kan vel brukes til andre ting og? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå