Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC som er treig, hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Jeg kjøpte meg ny PC for ikke så altfor lenge siden (i data-verden er det nok en stund kanskje). Det jeg reagerer på, er at jeg føler den under-presterer veldig.

Min data:

AMD Athlon 64 X2 Dual 6400+ 3,2ghz.

4GB ram (ddr2 pc6400)

nVidia 9800GTX skjermkort

Testa på 3Dmark, fikk 6300 som score.. Syntes dette var ganske så.. lavt. Men er det noe jeg bare må leve med? Springer rundt i WoW med lav FPS ofte, spessielt i storbyer (trenger ikke være mye folk). Instalerte nettopp 1gb mer ram i pcen, og instalerte Vista (64bit, hadde 32bit før) men scoren forandra seg ikke noe.

Noen tips til hva jeg kan teste?

(Nyeste skjermkort drivere er instalert)

Oli

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde det nyeste av drivere er instalert, men det MÅ jo nesten være noe med driverene som fucker opp. Tragisk score.

Går igjennom alle hovedkort drivere osv for å se til at alt er instalert, og er av nyeste sort.

EDIT: Lasta ned et program til Asus, "Cool&Quiet" som det heter. Der ser jeg på CPU frequency og CPU Voltage, og den MHz'en ligger på 1000, men plutseligt skyter den til 3200, helt ukontrolert (jeg sitter bare å glor på den). Det kan da umulig være bra? hehe. Vifta til CPU'en sviver på maks konstakt, og temp'en ligger på ca 45-50c.

Endret av Rainbow^
Lenke til kommentar

Hei, jeg tror jeg er på rett spor nuh. Jeg tror det er skjermkortet som sliter med noe.. Tilbake til den scoren jeg fikk, så fikk jeg:

SM 2.0 Score 2616

SM 3.0 Score 2552

Er ikke det utrolig lite for et slikt skjermkort? (9800GTX)

(CPU Score 2332) (AMD Athlon 64 X2 Dual 6400+ 3,2ghz.)

Jeg har de nyeste driverne til skjermkortet instalert.

EDIT: Da er problemet funnet tror jeg, hovedkorte som jeg trodde var så bra (Crosshair V1) støtter ikke PCI-E 2.0 noe som sikkert demper ytelsen ganske greit. Har bestillt nytt HK nuh, og går over til Intel hehe.

Endret av Rainbow^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...