axl Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) har byttet ut mitt adsl modem og trådløse router med denne boksen. Det jeg hadde fra før fungerer, men er veldig ustabilt, så tenkte jeg skulle teste noe nytt og ha alt i en boks. Når jeg følger installasjons wizard til punkt og prikke lyser alt som det skal på router, adsl tilkoblingen også, jeg har adsl 2+ fra ventelo. Problemet er at den ikke gjennkjenner noe adsl tilkobling. Koblet tilbake til gamle systemet, og da fungerte alt fint. Har forsøkt å sette opp manuelt til ventelos DNS servere, men det gjorde ikke noe utslag. Maskinene mine finner det trådløse nettverket, men det er kun lokalt, ikke tilkoblet internett. Noen som vet om det er spesielle innstillinger som må endre for å finne adsl 2+ fra ventelo? router står på standard innstillinger foruten DNS. Endret 30. juli 2008 av axl Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Har du satt VPI/VCI til 8/35 og støtter routermodemet annex B? Lenke til kommentar
Boom_Trike Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Hei, jeg har dette dsl modemet også. Jeg koblet det opp og fikk adsl lampen til å lyst og det står at jeg er koblet til. men den får ingen IP fra telenor. Det står bare med feilmelding " Waiting for response" . Jeg ringte telenor bedrift som jeg har og la frem problemmet mitt. De sa bare at det er ingen suport på D-Link, kontakt d-link suport. Dette gjorde jeg. og sammen med suport på d-link så gikk vi igjenom oppsettet. Så når vi var ferdig skule vi prøve. men det var samme feil som før vi begynte. Så gjorde vi noen forandringer i oppsettet, men ingen ting virket. Så spørte de meg om jeg kjente noen med adsl telenor privat. Så jeg ringte en venn og kjørte bort til ham. koblet D-LINK DSL-G684T ADSL2+ og den gikk rett på nett. Er det noen her som hvet hva forskelden på adsl privat og adsl bedrift er?. Telenor vil ikke hjelpe til, som vanlig. Har satt VPI/VCI til 8/35 og annex B Endret 2. mars 2009 av Boom_Trike Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Du kan prøve vpi/vci 0/100 i tilfelle det er Nokiasentral hos deg. Lenke til kommentar
Boom_Trike Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg har fått bekreftet fra telenor at jeg "skal" brukke 8 / 35 Og jeg er tilkoblet same sentral som den kameraten min jeg var hos i dag tidlig og prøvde dette modemet. Men jeg skal sette dette op igjen i morgen og prøve det du sa. Jeg får nok ingen hjelp fra Telenor hvert fall. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Du kan jo se her: link Kan ikke se at det er noen forskjell på bedrift og privat oppsett. Er du sikker på at linjen din er oppkoblet i sentralen? Lenke til kommentar
Boom_Trike Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Linjen min virker med det orginale modem fra telenor. Min FTP virket når jeg hadde telenor privat men ikke nå med telenor bedrift. Fikk mail fra telenor suport at jeg kune prøve 0 / 100 og det du skrev om Nailed-Up Connection. dette er jeg usiker på om er aktiv. Skal se på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå