Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Stopper etter "Bios"

Anbefalte innlegg

Hallo

Har netopp kjøpt ny data men sliter litt med å få installert winXP. Installasjonen starter opp i "bios" modus der den gjør klar til og installere maskinvaren, men så når den skal restarte for og starte selve installasjonen så stopper den etter den har laddet den vanlige Trykk "del" for bios siden som kommer ved oppstart av alle maskiner. Låser seg på svart skjerm med en blinkende hvit "understrek" oppe i venstre hjørne.

Samme problemet hvis man prøver og starte den uten noen XP cd også. Stopper opp etter "del" for bios siden. Nekter og gå videre.

Har prøvd med 2 orginale WinXP cder, home og professional

Specs:

- XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB XXX GDDR3,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,630/2000Mhz

- Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,ATX,Firewire,GbLAN,DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)16

- Samsung SpinPoint T166 320GB SATA216MB 7200RPM

- Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, SocketLGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

- Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MBKit w/two CL5 2GB Dimm's, E.P.P and DHX

- Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS,120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxLPakkesporing:

Håper på kjapt svar..

Mats SH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Får den innstalert noe som helst? eller åpnet cd-en for og starte?

du kan prøve og bytte sata kabel, merkelig nok fikset det problemene for meg.

får du noen feil meldinger?

er alle kablene koblet skikkelig til?

Lenke til kommentar

Ingen feilmeldinger, når ikke å komme til installasjonen før den stopper opp. Kan selfølgelig prøve og bytte SATA kabel.

Mistenker hardisken er problemet, men er jo splitter ny så skal i teorien fungere. kan prøve med en annen hardisk hvis jeg får lånt.

Får den innstalert noe som helst? eller åpnet cd-en for og starte?

du kan prøve og bytte sata kabel, merkelig nok fikset det problemene for meg.

får du noen feil meldinger?

er alle kablene koblet skikkelig til?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

sjekk med harddisk kabelen og vis ikke spør om en venn av deg vil låne harddisken sin litt bare for det tar jo bare noen min og sjekke det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

prøv og fjern 1 av ram brikkene og prøv om det fungerer skikkelig da.

har vært noe problemer med og innstalere OS med 4 gb men det var kun under tidlige vista versjoner vis jeg forsto rett.

Lenke til kommentar

Haha, fant ut hvor feilen lå. Hadde brukt SATA kabel som hadde en 90 graders bøy på den ene enden. Og koblet 90 graders bøyen på hovedkortet så den fikk dermed ikke kontakt.. Bytta til en kabel med 2 rette endestykker og der starta den rett opp.

Nybegynner feil, men er på ingen måte dataekspert.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Alle gjør feil en gang i blandt det er sånn vi lærer. jeg brukte 2 timer med feil søking så fikset problemet seg med at jeg bare byttet sata kabel Du er ikke den første som opplever at det fins enkle fikser for problemet som høres vanskelig ut.

Anbefaler deg og skaffe vista 64 bit siden du har 4gb med ram og 768mb med ram på skjermkortet så får du utnyttet pc-en skikkelig for du fåkke opp mer en 2,5-3 gb med ram når du har xp 32 bit.

Bra det fungerer igjen, lykke til med pc-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...